مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:تصویب بسته حمایت از تولید، صادرات و فعالان اقتصادی با محوریت شعار سال‌ ۱۴۰۰(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زُدایی‌ها) و شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اجرای کامل آن از مهمترین دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در یکسال فعالیت دولت سیزدهم […]

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:تصویب بسته حمایت از تولید، صادرات و فعالان اقتصادی با محوریت شعار سال‌ ۱۴۰۰(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زُدایی‌ها) و شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اجرای کامل آن از مهمترین دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در یکسال فعالیت دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رسول کوهستانی پزوه ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت ایام محرم و صفر به ارائه گزارشی از اقدامات گمرکات استان اصفهان در یکسال اخیر پرداخت و اظهار داشت:صادرات گمرکات اصفهان در ۵ ماهه امسال ۸۲۱ هزار و ۹۹ تن کالا با ارزش ۵۴۶ میلیون و ۹۹ هزار دلار بوده که در مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان ۵۳۰ نوع کالا است که که عمده محصولات صادراتی در ۵ ماهه ساله جاری شامل چدن، آهن و فولاد ۲۲۳ میلیون دلار با سهم ۴۱ درصد، محصولات پتروشیمی ۹۴ میلیون دلار با سهم ۱۷ درصد، محصولات لبنی ۴۷ میلیون دلاربا سهم ۹ درصد، فرش ماشینی و دستباف ۳۷ میلیون دلار با سهم ۷ درصد و محصولات از آهن و چدن ۳۷ میلیون دلار با سهم ۷ درصد و مصنوعات ساخته شده از طلا ۱٫۸ میلیون دلار بوده است.
کوهستانی ۵کشور عراق با ۲۰۷ میلیون دلار، پاکستان با ۱۰۴ میلیون دلار، ترکیه با ۴۵ میلیون دلار، افغانستان ۳۰ میلیون دلار و ارمنستان ۲۶ میلیون دلار را به عنوان کشورهای هدف صادرات بیان کرد وگفت: این ها کشورهایی هستند که بیشترین صادرات به آنها ارسال شده است.
کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه اقلام وارداتی گمرکات استان شامل ۵۰۱ نوع کالاست، افزود: بیشترین محصولات وارداتی شامل وسایل مکانیکی، ماشین‌آلات برقی، چُدن آهن و فولاد، کامیون و مواد پلاستیکی است.
مدیر کل گمرکات استان همچنین کشورهای هدف واردات از طریق گمرکات اصفهان شامل ۴۴ کشور بیان کرد خاطر نشان کرد: چین ۷۰ میلیون دلار با سهم ۳۰ درصد، کره جنوبی ۴۴ میلیون دلار با سهم ۱۹ درصد، ترکیه ۳۳ میلیون دلار با سهم ۱۴ درصد، آلمان ۱۸ میلیون دلار با سهم ۸ درصد و ایتالیا ۱۶ میلیون دلار با سهم ۷ درصد را دربرمی‌گیرد.
وی گفت: تصویب بسته حمایت از تولید، صادرات و فعالان اقتصادی با محوریت شعار سال‌ ۱۴۰۰(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زُدایی‌ها) و شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین) در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اجرای کامل آن از مهمترین دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در یکسال فعالیت دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل گمرکات اصفهان، افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب‌آهن، تکمیل پروژه محوطه‌سازی گمرک و افتتاح ساختمان یگان حفاظت، استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در گمرک استان، گشایش سالن چندمنظوره و بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در هفته دولت، گمرک تخصصی پارچه و منسوجات، گمرک تخصصی صنایع دستی و تصویب گمرک تخصصی نمایشگاهی را از دیگر دستاوردهای گمرکات استان اصفهان در دولت سیزدهم برشمرد.
کوهستانی از درآمد گمرکات استان اصفهان در یکساله دولت سیزدهم خبر داد و اذعان کرد: درآمد ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۷۴ درصد رشد داشته و در مبارزه با قاچاق کالا در ۵ ماه ابتدای امسال ۸۱۱ فقره به ارزش ۱۲۷۶ میلیارد ریال ۷ درصد کاهش داشته است.
خبرنگار: الهام خانی