در آستانه رحلت حضرت امام خمینی ( ره) و سالروز قیام ۱۵خرداد،نشست علمی با موضوع حکمت و حکومت امام خمینی (ره) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در نشست علمی که با موضوع حکمت و حکومت امام خمینی (ره) در […]

در آستانه رحلت حضرت امام خمینی ( ره) و سالروز قیام ۱۵خرداد،نشست علمی با موضوع حکمت و حکومت امام خمینی (ره) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در نشست علمی که با موضوع حکمت و حکومت امام خمینی (ره) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شد با گرامیداشت هفته گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: باید بدانیم بزرگمردانی بودند که رسالت خود راسیدالشهداگونه انجام دادند و من خود را مدیون خون همه شهدا به ویژه شهدای پانزده خرداد می دانم.
وی با اشاره به اینکه یکی ازمبانی امام خمینی حکومت اسلامی و دینی بر اساس آموزه های عرفانی و دینی بوده است اذعان کرد: حضرت امام خمینی(ره) وجود جامعی به معنای دقیق کلمه بود که دارای مکتب در همه عرصه ها بود و ما باید امام خمینی(ره)را به نحو جامع بشناسیم.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: امام شخصیت جامع جدی در سیاست،اخلاق,اجتماع و الهیات داشت و خلاصه عمر ایشان منشوری است که در اواخر عمر منتشر کردند و عرفان و حکومت اسلامی یا نظریه عرفان در اسما را در آن مطرح کردند.
وی خاطرنشان کرد: در نظام الهی، اسما الهی دارای مراتب متعدد هستند و اسم «الله» در مافوق همه اینها حاکم بر دیگر اسما است و هر کدام را در جای خود می نشاند تا اینکه اختلافی ایجاد نشود.
حجت الاسلام گرجیان ادامه داد: در نظام بایسته عرفانی نیز حاکم باید از نظر شرایط اسمایی در قله قرار بگیرد.
وی با اشاره به این حدیث نبوی که می فرماید:« اما من کان من الفقها سائل لنفسها الذین مخالفا لهواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه» اظهار داشت: این حدیث می خواهد بیان کند که فقیه باید شرایط جامعیت اسمایی را داشته باشد.

وی افزود: اینکه حضرت امام فرمود: به همان اندازه که پیامبر اختیارات دارد ،ولی فقیه نیز اختیار دارد مربوط به دارا بودن جامعیت اسمایی فقیه است.
حجت‌الاسلام گرجیان ادامه داد: اگر ولی فقیه از این شرایط دور شود خود به خود منعزل می شود.

وی تاکید کرد: ما مخالف نظام انتخاباتی نیستیم اما نظام انتخاباتی ضرورتاً حقیقت نیست و گاهی اوقات نا حقیقت حقیقت جلوه داده می‌شود و کسی که اهلیت ندارد انتخاب می گردد.
دانشیار گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: این در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است و اگر نظام اسمایی باشد این تخلفات و مشکلات پیش نخواهد آمد.
وی تاکید کرد: امروزه امام را فقط از شخصیت سیاسی می شناسیم در حالی که باید بیشتر به جامعیت شخصیت امام بپردازیم.
وی در پایان پیشنهاد کرد: برای اینکه آثار امام به ویژه منشور روحانیت حضرت امام بیشتر دیده شود و مردم شناخت جامع تری نسبت به حضرت امام پیدا کنند، دانشگاه ها وحوزه های علمیه برخی از کتب حضرت امام را در متون درسی قرار دهند.
خبرنگار: الهام خانی