نصب و راه اندازی دومین سیستم پایش تصویری مانیتورینگ در مناطق حفاظت شده استان (منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه ) مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان ازنصب و راه اندازی سیستم پایش تصویری هوشمند منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال خبر داد. به گزارش […]

نصب و راه اندازی دومین سیستم پایش تصویری مانیتورینگ در مناطق حفاظت شده استان (منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه )

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان ازنصب و راه اندازی سیستم پایش تصویری هوشمند منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی با اشاره تنوع زیستی غنی و وضعیت ویژه زیست محیطی از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری منطقه گفت:با اجرای طرح پایش آنلاین منطقه، شرایط برای شکارچیان و متخلفین زیست محیطی بسیار سخت خواهد بود و امیدواریم این طرح گام موثری برای حفاظت و پاسداری از تنوع زیستی غنی استان باشد.
وی گفت: امروزه فناوری های نوین حفاظتی جایگاه ویژه ای در حفاظت از عرصه های محیط زیستی دارد و به همین منظور این اداره کل اقدام به ایجاد یک سیستم پایش تصویری در منطقه تحت مدیریت محیط زیست شهرستان قروه کرده است.
وی با اعلام اینکه در اجرای این طرح از دوربین گردان۲مگاپیکسل و با بزرگنمایی۴۰X استفاده شده است خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیستم می توان بصورت آنلاین و شبانه روزی به مناطق حساس منطقه حفاظت شده دسترسی داشته و این امر کنترل مامورین یگان حفاظت پاسگاههای محیط بانی را آسانتر و دقیقتر خواهد کرد.
منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه با مساحت بیش از ۴۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه ۲۷۶ شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام گردیده است . این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع گردیده و دارای ۴۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه پستاندار و ۸گونه خزنده بوده که گونه شاخص منطقه کل و بز می باشد . چشمه های پر آب با ارزش فرهنگی و مذهبی و امام زاده موجود در منطقه از ارزشهای فرهنگی و گردشگری منطقه محسوب میگردد.