وجود غرفه یادواره شهدا درهجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم استان اصفهان شعبانی با بیان اینکه امسال در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه ویژه ایثار و شهادت وجود دارد اظهار داشت:به منظور اهمیت برگزاری کنگره بزرگداشت ۲۴هزار شهید استان اصفهان این غرفه در نمایشگاه پیش بینی شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

وجود غرفه یادواره شهدا درهجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم استان اصفهان

شعبانی با بیان اینکه امسال در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم غرفه ویژه ایثار و شهادت وجود دارد اظهار داشت:
به منظور اهمیت برگزاری کنگره بزرگداشت ۲۴هزار شهید استان اصفهان این غرفه در نمایشگاه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وحید شعبانی در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم استان اصفهان با بیان اینکه امسال حدود بیست موسسه تا کنون برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند اظهار داشت: این نمایشگاه در۱۸۵غرفه با متراژی بالغ بر ۶۷۰۰متر برگزار می شود.

وی در ادامه از حذف سیستم صوت در سالن نمایشگاه خبر داد و افزود: به همین جهت امسال دو سالن همایش آماده شده تا برنامه ها در آنجا اجرا شود.

شعبانی همچنین از افزایش غرفه های آستان قدس در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت: امسال نیز آستان قدس حضور پر رنگی در نمایشگاه خواهد داشت و بیست غرفه دیگر نیز به آن ها افزوده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست از برگزاری این نمایشگاه در شهرستان ها خبر داد و تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که در هر کدام از شهرستان‌های استان اصفهان در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن را برپا کنیم.
علی تمنایی افزود:امیدوارم با برپایی چنین رویدادهایی امکان گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه بیش از همیشه فراهم شود.

وی با توجه به برپایی نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان اصفهان بیان کرد: قطعا نمایشگاه قرآن زمینه انس و الفت مردم را با قرآن کریم بیشتر خواهد کرد و بر همین اساس در حال برنامه‌ریزی هستیم که در هر کدام از شهرستان‌های استان اصفهان در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن را برپا کنیم.

طحانیان،مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان نیز به عنوان دبیر اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برپایی این رویداد قرآنی افزود: در این دوره تلاش کردیم همه فعالیت‌ها رویداد محور باشد و برای هر کدام از رویدادها با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است محتوای مناسب نیز تولید و در اختیار مردم عزیز قرار داده شود. وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره برپایی نمایشگاه قرآن در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن ۸۰ درصد فضای نمایشگاهی مرتبط با موضوع قرآن است و باقی فضای نمایشگاه اصفهان به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داده شده است.

همچنین مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: شعار امسال نمایشگاه قرآن با نام “قرآن، خانواده و آرامش” انتخاب شد و هدف از این نام‌گذاری انس و پیوند قرآن با خانواده‌ها مدنظر بوده است.

مهدی مسماریان با اشاره به رویدادهای جنبی نمایشگاه قرآن گفت: ازجمله فعالیت‌های انجام شده، برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل هنری، دینی و قرآنی خواهد بود و در این محفل‌ها از ظرفیت و توانایی هنرمندان گرانقدر استفاده خواهد شد.
خبرنگار:الهام خانی