آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری‌های مبارکه و فلاورجان انجام شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان، مردم را سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و بیان داشت: مسئولان و مدیران باید توجه همه جانبه به […]

آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری‌های مبارکه و فلاورجان انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان، مردم را سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و بیان داشت: مسئولان و مدیران باید توجه همه جانبه به حفظ، صیانت و افزایش این سرمایه داشته باشند و اولویت کاری خود را رسیدگی به امور مردم قرار دهند.

وی حرکت پیوسته و هماهنگ همه ارکان حاکمیت در مسیر تعالی و نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را لازم شمرد و بر مبارزه هوشمندانه و متناسب با بدخواهان و دشمنان ملت تاکید کرد.

ایشان ارتجاع از آرمان‌های دینی و انقلابی را بزرگ‌ترین تهدید جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: همه مدیران و مسئولان بدانند تمام اعتبار و احترامی که به‌دست آورده‌اند به برکت دین مبین اسلام و نظام مقدس اسلامی است و باید تنها در مسیر آرمان‌های اسلام گام بردارند و مراقب خطر تردیدهایی که در این مسیر برایشان پیش می‌آید باشند چرا که تردید مقدمه توقف و سپس بازگشت خواهد بود.

رییس دستگاه قضایی استان از عدالت، به‌عنوان یک مفهوم عام و فراگیر نام برد که البته عدالت قضایی سرامد، عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می باشد.

وی افزود: اگر دستگاه‌های ذیربط در مقوله عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، عدالت سیاسی و عدالت فرهنگی، وظایف خود را به‌درستی انجام دهند شاهد این ازدحام و مراجعات فراوان به دستگاه قضایی نخواهیم بود و عدالت قضایی نیز در درجه‌ای عالی‌تر محقق می‌شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری دستاوردهای دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد را افتخار آمیز شمرد و تصریح کرد: دست‌آوردهایی که قوه قضاییه با همکاری و همیاری دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی در زمینه مبارزه با فساد کسب نموده افتخارآمیز است اما هنوز کارهای زیادی در این حوزه برای انجام دادن وجود دارد که با کار جهادی و پرهیز از شعارگرایی و بزرگنمایی‌ها باید به انجام برسد.

ایشان در پایان به لزوم تکریم ارباب رجوع به‌عنوان وظیفه و دغدغه اصلی قوه قضاییه اشاره و اظهار داشت: تمام تلاش دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع با تمام توان و ظرفیت است اما اگر بخواهیم این موضوع در سطحی عالی‌تر، پی گرفته شود باید به امر تکریم کارمندان و قضات نیز به شکل ویژه‌تری توجه کرد.

گفتنی است اقای فرزاد حبیبی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان مبارکه معرفی و از حمیدرضا ابوالحسنی، رییس سابق دادگستری این شهرستان با اهدای لوح، تقدیر شد.

همچنین علی محرابی به‌عنوان رییس دادگستری شهرستان فلاورجان معرفی و با اهدای لوحی از تلاش‌های مهدی طارمی، رییس پیشین دادگستری این شهرستان، تقدیر به‌عمل آمد.