عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باغ‌های بانوان شهر نیازمند توجه ویژه از جمله بازسازی و نوسازی هستند که لازم است این موضوع پیگیری شود تا خدمات با کیفیتی به بانوان شهر ارائه شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر […]

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باغ‌های بانوان شهر نیازمند توجه ویژه از جمله بازسازی و نوسازی هستند که لازم است این موضوع پیگیری شود تا خدمات با کیفیتی به بانوان شهر ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان در نطق میان‌دستور پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت روز مباهله اظهار کرد: در این روز پیامبر اکرم (ص) عزیزترین انسان‌ها را به صحنه می‌آورد تا تمایزی بین حق و باطل در معرض دید همه قرار می‌گیرد.

وی افزود: نتیجه مباهله اثبات حقانیت رسالت پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام و حقانیت و فضیلت حضرت علی (ع) است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور حضرت زهرا (س) در مراسم مباهله علاوه بر اینکه نشان از عظمت ایشان دارد، توجه به نقش سیاسی و اجتماعی زن نیز هست.

وی با بیان اینکه یکی از تدابیری که اسلام برای حضور زنان در جامعه در نظر گرفته مسئله حجاب و عفاف است، گفت: حجاب و عفاف فضای جامعه را برای نقش آفرینی زن و مرد فراهم می‌کند.

کلاهدوزان با بیان اینکه حجاب به معنای عصمت زن است که در کنار آن واژه عفاف نیز مطرح می‌شود و قابل بررسی است، گفت: عفت شامل همه انسان‌هاست و مردان و زنان جامعه باید زیست عفیفانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در فرآیند تربیت نسل، راهکارهای عملی برای خودباوری و کنترل درونی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از مدیریت شهری می‌خواهیم که در راستای تکریم دختران و زنان اقداماتی از جمله تدوین لایحه‌هایی برای ارائه خدمات خاص به مادران و دختران را در دستور کار قرار دهد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: باغ‌های بانوان شهر نیازمند توجه ویژه از جمله بازسازی و نوسازی هستند که لازم است این موضوع پیگیری شود تا خدمات با کیفیتی به بانوان شهر ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند فضاهایی برای دختران شهر هستیم تا فارغ از مسائل حاشیه‌ای با انجام فعالیت‌های مناسب، روحیه نشاط و شادابی را کسب کنند.

کلاهدوزان به لزوم حمایت از ورزش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص توسعه فضاهایی برای ورزش بانوان، باید سالن‌ها و مراکز ورزشی با نگاه عدالت جنسیتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید از مرکز نوآوری در یکی از دانشگاه‌های کشور گفت: فضای کار اشتراکی و اداری مخصوص بانوان همراه با نگاهداری فرزندان نیازمند بانوان شاغل است، چنین فضایی در این مرکز نوآوری وجود دارد و این باعث می‌شود که مادران با فکر آسوده همزمان با مراقبت از فرزند خود به اشتغال مشغول شوند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اصفهان نیازمند توسعه این مراکز با مشارکت بخش خصوصی هستیم تا از ظرفیت‌های علمی و اجتماعی بانوان همزمان با وظیفه مراقبت از فرزند، استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف را نه با رویکرد آسیب‌‌شناسانه بلکه با رویکرد فرصت‌شناسانه باید بررسی کرد، گفت: نگاه آسیب شناسانه راهکار مقطعی به ما می‌دهد و همه ظرفیت‌ها را به کار نمی‌گیرد.

کلاهدوزان اظهار کرد: در مسئله حجاب و عفاف، رعایت الگوها نیز از اهمیت برخوردار است و می‌تواند به عنوان راه حل کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: ما عادت داریم الگوها را از قله روایت کنیم که عموما به الگوهای دست نیافتنی تبدیل می‌شوند. در حالی که الگوها از گذشته تا امروز باید روایت شوند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید مبانی درست زندگی برای دختران و بانوان تبیین شود تا امکان خلق مدل زیبای زندگی توسط خود آنها ایجاد گردد.