فعالان و نخبگان حوزه قرآن در استان کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر تجلیل شدند به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در آئین تجلیل از فعالان قرآنی استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه جامعه به سمت قرآن‌محوری و […]

فعالان و نخبگان حوزه قرآن در استان کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در آئین تجلیل از فعالان قرآنی استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه جامعه به سمت قرآن‌محوری و قرآن‌باوری سوق داده شود، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که انسان می‌تواند انجام بدهد، ایجاد جامعه قرآنی است.
وی با بیان اینکه با ایجاد جامعه قرآنی، انسان قرآن را یاد می‌گیرد، گفت: انس با قرآن در جامعه تحقق و آثار معنوی و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها بازگو شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ترویج قرآن در جامعه به‌عنوان قانون اساسی اسلامی را وظیفه هر انسانی خواند و تصریح کرد: تعداد قاریان، حفاظ و مفسرین قرآن در استان افزایش یابد چرا که در این زمینه خلاء داریم.
وی با اشاره به تفسیر سوره قصص افزود: یکی از نفیس‌ترین آیات قرآن در همین سوره بوده که انسان‌ها می‌توانند از آن درس عبرت بگیرند.
‌پورذهبی بیان کرد: امیدوارم همه ما در مسیر قرآن گام برداشته و تبعیت از فرموده‌های خداوند در این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت این ایام دو همایش استانی در حوزه قرآن کریم در مریوان و سنندج (یکشنبه و چهارشنبه) هفته آینده برگزار خواهد شد.
وی از برپایی ۵۰محفل انس با قرآن در شهرستان‌های استان با حضور فعالان قرآنی خبر داد و گفت: همچنین کاروان قرآنی در بیست‌ویکم بهمن‌ماه با همکاری ارشاد، و طرح هر خانه یک محفل قرآنی با کمک صدا و سیما در ایام دهه مبارک فجر درکردستان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر، جهیزیه به زوجین جوان اهدا و به نیازمندانسطح استان کمک می‌شود.
کاروند از تلاش برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان خبر داد وخاطرنشان کرد: سال گذشته نفر اول حفظ قرآن کریم در بخش خواهران و امسال نیز نفر اول تفسیر کل قرآن کریم در بخش خواهران کشور از کردستان بوده که این مایه مباهات است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از فعالان و نخبگان حوزه قرآن در استان کردستان به ویژه «کویستان صیدی»، دارنده رتبه اول رشته تفسیر عمومی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سال‌جاری،تجلیل شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان