عرضه خودرو در بورس کالا باعث حذف قیمت‌گذاری دستوری و نیز تعیین نرخ‌های تصنعی دلالان می‌شود، چراکه کشف قیمت به تابلوی بورس سپرده شده و نفع مشترک خریدار و فروشنده را به دنبال دارد که در این زمینه جمعی از نمایندگان مجلس اجرای مدل عرضه خودرو در بورس کالا را مثبت ارزیابی کرده‌اند. به گزارش […]

عرضه خودرو در بورس کالا باعث حذف قیمت‌گذاری دستوری و نیز تعیین نرخ‌های تصنعی دلالان می‌شود، چراکه کشف قیمت به تابلوی بورس سپرده شده و نفع مشترک خریدار و فروشنده را به دنبال دارد که در این زمینه جمعی از نمایندگان مجلس اجرای مدل عرضه خودرو در بورس کالا را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علیرضا سلیمی» در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: با عرضه همه خودروها در بورس دست دلالان و واسطه گران این حوزه قطع و کمک بزرگی در راستای شفافیت به این حوزه می‌شود، چون حاشیه سود ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی در فروش بعضی خودروها نصیب برخی افراد می‌شود که هیچ توجیهی برای این امر وجود ندارد.

عضو هیات رییسه مجلس بیان داشت: عرضه خودرو در بورس مساله صنعت خودرو را سامان می‌دهد و اگر قرار است از منابع عمومی پولی گیر افرادی بیاید مشخص و معلوم است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی دلالان حاشیه این سود را به جیب می‌زنند و مردم از این موضوع منتفع نمی‌شوند که با اقدام بورس کمک بزرگی برای ساماندهی صنعت خودرو صورت گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: مدل عرضه خودرو در بورس موفق عمل کرده است و این اقدام اعضای شورای‌عالی بورس قابل تقدیر است.

گام مثبت عرضه خودرو در بورس کالا

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با مثبت تلقی کردن اقدام سازمان بورس در عرضه خودرو در بورس کالا گفت که این اقدام گامی در راستای کشف قیمت خودرو است.

«علی رضایی» با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با این اقدام می‌توان انتظار کشف قیمت خودرو را داشت منتها همه چیز منوط به استقبال مردم است.

وی توضیح داد: ممکن است علی‌رغم پایین بودن قیمت خودرو بعد از عرضه در بورس کالا، مردم از آن استقبال نکنند که باید در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با سرخوردگی مواجه نشویم.