دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواستار معرفی ظرفیت‌های نهفته استان کردستان در گردشگری شد و گفت: بدون تردید داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود این استان، فرصت‌های توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن بزرگ شکرانه ماه مبارک رمضان که با […]

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواستار معرفی ظرفیت‌های نهفته استان کردستان در گردشگری شد و گفت: بدون تردید داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود این استان، فرصت‌های توسعه و پیشرفت را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الله ایوبی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن بزرگ شکرانه ماه مبارک رمضان که با حضور استاندار کردستان،نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، گردشگران اقصی نقاط کشور و ۱۰ هزار نفر از مردم کردستاندر روستای جهانی پالنگان این شهرستان برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مکان و قدردانی از متولیان برگزاری این آئین اظهار داشت: نوای عرفانی و زیبای دف انسان را به آسمان برده و جایی برای هیچ حرف و سخنی باقی نمی‌گذارد.
وی با بیان اینکه استان کردستانبه ویژه اورامان و پالنگان،به واسطه ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگریدر جهان شهره شده است افزود: اینجا سرزمینی سرسبز و بکر است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خدادادی بی‌شماری را در دل خود جای‌ داده و باید بیش از پیش به کشور شناسانده شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با ابراز خرسندی از ثبت جهانی اورامان تصریح کرد: امروز این موقعیت باعث شده که مردم اقصی نقاط دنیا از این ظرفیت عظیم و این همه زیبایی بهره برده و برای دیدن این مناطق به کردستان بیایند، اگر زیرساخت‌های این منطقه فراهم وبه خوبی معرفی شود بدون شک زمینه تبدیل بهقطب بزرگ گردشگری را دارد.
وی با بیان اینکه امیدواریم روزی تمام این کوه‌ها محل حضور گردشگران داخلی و خارجی شود، گفت:کوه، درخت و دشت و آب در هر نقطه از این کره خاکی وجود داشته، اما فرهنگ هزار دف در هیچ کجای جهان غیر از کردستان وجود ندارد،احترام و توجه به این فرهنگو تمدن باعث شناساندن بیش از پیش ظرفیت‌های این منطقه به کشور می‌شود. همانطور کهما ایرانیان آموزگار فرهنگ و هنر بودیم و شعر،ادب و هنر و خط را به جهان شناسانیدم باید این‌بار دنیاگوش و چشم ما را بشنود و ببیند.
ایوبی توسعه حوزه گردشگری را راه‌حل بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی دانست و عنوان کرد: زمینه‌های لازم برای رونق گردشگری در استان کردستان وجود داشته و بی‌تردید داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود، فرصت‌های توسعه و پیشرفت را فراهم کرده و به رفع تبعیض‌های موجود کمک می‌کند.

وعده استاندار کردستان برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری پالنگان
اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیزضمن قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم اظهار داشت:توسعه، پیشرفت و تعالی استان کردستان از مسیر گردشگری رقم می‌خورد.
وی افزود: امنیت و آسایش مردم کردستان از طریق رشد اقتصادی و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم رقم می‌خورد.
استاندار کردستان با ابراز خرسندی از اینکه این مراسم، نمای زیباو برنامه عرفانی دلچسپ دراستمرار حرکتی که در نوروز امسال سنندج مرکز نوروز جهان بود،شکل گرفت تصریح کرد: امروز به همه گردشگران و مردم استان به ویژه پالنگاناین وعده را داده که زیرساخت‌های این روستا بهتر ازگذشته از جهات مختلف، برای مهمان‌پذیری و میزبانی بهتر فراهم می‌کنیم.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه کردستانی‌ها در مهمان‌نوازی بهترین میزبانان عالم هستند، ابراز داشت:این ویژگی بارز مایه افتحار ماست و آنچه که در توان داشته برای خدمتگزاری بیشتر به کار خواهیم گرفت.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان