معاون وزیر اقتصاد؛ امنیت اقتصادی را رکن زندگی مردم و یکی از شاخه‌های اصلی آن را مبارزه با قاچاق و کالا معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،معاون وزیر اقتصاد و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان جمع […]

معاون وزیر اقتصاد؛ امنیت اقتصادی را رکن زندگی مردم و یکی از شاخه‌های اصلی آن را مبارزه با قاچاق و کالا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،معاون وزیر اقتصاد و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فارس با بیان اینکه امنیت اقتصادی رکن زندگی مردم است به یکی از شاخه‌های اصلی آن که مبارزه با قاچاق و کالاست اشاره کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب، پرداختن به این مهم از سوی دستگاه‌های اجرایی را واجب دانسته‌اند.
سید عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی تنها دستگاه زیر مجموعه وزارت اقتصاد است که فرا دستگاهی و فرا سازمانی عمل می‌کند، گفت: برای اینکه مشکلات این سازمان حل شود نیازمند تعامل بین قوا بوده است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: امکانات و نیرو‌های فعلی این سازمان جوابگوی نیاز‌ها نیست و با تغییر ساختار این سازمان، موضوع تبدیل وضعیت کارکنان هم حل خواهد شد.

ارتقا اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی فارس به اداره کل
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی کشور با بیان اینکه اصلاح ساختار ستاد سازمان از فروردین ماه لازم الاجرا شد گفت: تغییر در ساختار ادارات استان‌ها نیز در استان هایی، چون هرمزگان، بوشهر و فارس ابلاغ و با معرفی اولین مدیر کل در فارس، این اداره در استان فارس به اداره کل ارتقا یافت.
اجتهادی افزود: این تغییر ساختار در سایر استان‌ها هم تا ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود.
وی با بیان اینکه از ۳۱ تفویض اختیار از طرف وزارت اقتصاد و دارایی، ۲۱ مورد در بخش اموال تملیکی اعمال گردید افزود: ارتقای ساختار اداره کل در استان‌ها برای برگزاری شورای فروش که فعلا در تهران و در ستاد سازمان متمرکز است در استان‌ها هم شکل بگیرد و حداکثر تا دوهفته اینده، سازمان امور استخدامی، تشکیلات تفصیلی استان‌ها را به سازمان ابلاغ می‌کند و بر اساس آن ساختار زمینه تفویض اختیار در فروش و واگذاری اموال تملیکی را که مطالبه استان است را ایجاد خواهد کرد.
اجتهادی با بیان اینکه تعیین تکلیف کالای تملیکی در کمتر از یک سال گذشته ۱۳۰۰ درصد رشد داشته گفت: تا دوهفته آینده دیگر انباری در کشور نخواهیم داشت که قفسه بندی در آن‌ها و ساماندهی برای نگهداری بهینه و درست کالا در آن‌ها انجام نشده باشد.
وی با اشاره به ورود مصمم دولت جدیدو دستگاه قضایی برای ساماندهی اموال تملیکی در یک سال گذشته افزود:وضعیت بد در نگهداری کالا‌ها سبب رشد ۸۲ درصدی در انهدام کالا‌های فاسد افزایش داشته باشیم؛ که علت آن نگهداری کالا‌های فاسد شدنی در شرایط غیر استاندارد بوده است.

اجتهادی همچنین گفت:در بحث فروش اموال در کمتر از یکسال فروش مزایده‌ها ۱۵۰ درصد و در حراج‌های حضوری ۱۰۰۰درصد رشد داشته ایم؛ و در مجموع تعیین تکلیف اموال تملیکی در کمتراز یکسال گذشته ۱۳۰۰ درصد رشد داشته است.
در این مراسم موسوی رئیس کل دادگستری فارس، دایی مدیر کل امور اقتصاد و دارایی و کریمی معاون استاندار فارس تغییر ساختار اداره اموال تملیکی، تفویض اختیار به استان‌ها در تعیین تکلیف اموال و ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی را به عنوان مطالبات استانی مطرح کردند.
در پایان این مراسم احسان یوسف پور به عنوان مدیر کل اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی فارس منصوب و از خدمات علی صاحب کرم مدیر سابق قدردانی شد.