تشدید حفاظت و بازرسی از آثار تاریخی کردستان/ شعب ویژه رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی تشکیل شود فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر آثار تاریخی استان،خواستار تعامل و همکاری نهادهای مربوطه شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمدرضا زارعی در دیدار با معاونت […]

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر آثار تاریخی استان،خواستار تعامل و همکاری نهادهای مربوطه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمدرضا زارعی در دیدار با معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان کامیاران که به‌منظور بررسی قضایی مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و مقابله با متخلفان بافت پلکانی روستای گردشگری پالنگان در محل فرمانداری این شهرستان بر گزار شد، گفت: استان کردستان به ویژه شهرستان کامیاران دارای آثار تاریخی و بناهای ارزشمند بسیاری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه حفاظت از آثار و ابنیه‌های تاریخی این شهرستان باید با استفاده از ظرفیت دوستداران میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه گسترش داده شود، اظهار کرد:حفاظت از بناهای تاریخی اولویت کاری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده و در این راستا نیاز است حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی با همکاری و تعامل بیشتر تشدید ‌شود.

او با اشاره به اینکه حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم این بخش است،افزود:در این جلسه مصوب شد که از اداره میراث‌فرهنگی کامیاران با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از ورود بیل مکانیکی به داخل روستای پالنگان ممانعت به‌عمل بیاورند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: امید است با با تعامل و همکاری هر چه بیشتر یگان حفاظت، مردم و دستگاه‌های مربوطه در حوزه حفاظت از آثار تاریخی گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.