مدیر آبفای بهارستان گفت: هم اکنون مصرف سرانه آب در بهارستان ۱۷۵ لیتر در شبانه روز است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان، احمد رضا زارعان مدیر آبفای بهارستان در برنامه جاری حیات اعلام کرد:در حال […]

مدیر آبفای بهارستان گفت: هم اکنون مصرف سرانه آب در بهارستان ۱۷۵ لیتر در شبانه روز است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان، احمد رضا زارعان مدیر آبفای بهارستان در برنامه جاری حیات اعلام کرد:
در حال حاضر در شهر بهارستان با ۵۷ هزار آحاد مشترک، مصرف سرانه آب بیش از میانگین است که با اقدامات فرهنگی و فنی، درصدد کاهش مصرف سرانه آب در این منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار داریم و باید تک تک افراد مصرف درست آب را سرلوحه کار خود قرار دارند بیان کرد:
به دلیل بارش های ناکافی و منابع محدود، باید آب را بدرستی مصرف کنیم تا دسترسی به این منبع حیاتی پایدار باشد.
این مقام مسئول سازگاری با کم آبی را امری مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف می تواند زمینه ساز غلبه بر چالش های کم آبی شود که در این راستا اجرای برنامه های متنوع فرهنگی می تواند بسیار موثر واقع شود.
زارعان ادامه داد:
آبفای بهارستان فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را برای تمام گروه های سنی در دستور کار قرار داده تا روند مصرف در بین اقشار مختلف جامعه اصلاح شود، که در این میان می توان به اجرای برنامه جاری حیات اشاره کرد.
مدیر آبفای بهارستان شناسایی و توجیه مشترکان پرمصرف را یکی از راهکارهای کاهش سرانه مصرف آب شرب دانست و بیان کرد:اگر روند مصرف توسط برخی از مشترکین، بی ضابطه و اسراف گونه باشد تامین و توزیع عادلانه آب با مشکلاتی مواجه می شود، پس مدیریت مصرف ضرورتی غیر قابل انکار به شمار می آید.
زارعان ادامه به کاهش هدر رفت آب در بهارستان پرداخت و تصریح کرد:
هم اکنون هدر رفت آب در منطقه بهارستان ۱۲ درصد است، این درحالیست که طول شبکه توزیع ۲۸۶ کیلومتر و ۴۰ کیلومتر نیز طول خطوط انتقال آب در منطقه بهارستان است، که ۳۰ درصد شبکه توزیع و ۵۰ درصد خطوط انتقال نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.
وی بهره مندی از سامانه GIS را بسیار مطلوب دانست و بیان کرد
در منطقه بهارستان با استفاده از گزارشات سامانه GIS ، زمان رسیدگی به حوادث بسیار کاهش یافته که این امر در کاهش هدر رفت آب موثر بوده است.
رئیس خانه فرهنگ آب به راهکارهای مصرف بهینه آب اشاره کرد و گفت:
مردم می توانند با استفاده از ابزارآلات کاهنده از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند.
زهره تشیعی با اشاره به این که متقاضیان خرید لوازم کاهنده مصرف آب می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۲۲ و انتخاب کلید شماره ۸ درخواست خود را ثبت کنند، افزود:
هزینه این لوازم کاهنده به صورت یک ساله بر روی قبوض آب مشترکین خواهد آمد