زمان بازگشایی مرز باشماق به روی زائران اربعین مشخص شد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: براساس اعلام وزارت  کشور مرز باشماق ۱۴شهریورماه به روی زائران اربعین گشوده می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی اظهار داشت: امسال بعد از دو سال وقفه کرونایی، زمینه برای حضور زائران […]

زمان بازگشایی مرز باشماق به روی زائران اربعین مشخص شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: براساس اعلام وزارت  کشور مرز باشماق ۱۴شهریورماه به روی زائران اربعین گشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی اظهار داشت: امسال بعد از دو سال وقفه کرونایی، زمینه برای حضور زائران در مراسم اربعین از مرزهای مختلف کشور از جمله مرز باشماق مریوان فراهم شده و امسال برای نخستین بار، در استان کردستان، مرز باشماق مریوان افتخار میزبانی از زوار امام حسین(ع) را داشته و یقینا این سفر مایه خیر و برکت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  در پاسخ به این سوال که آیا مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی نیز از همین مسیر خواهد بود؟ گفت: بر اساس تمهیدات لازم برای ورود و خروج آسان زائران و مذاکره با طرف عراقی انجام و زیرساخت‌ها تقویت شده و خوشبختانه مشکلی خاصی در این زمینه نداریم.

رمضانی با ذکر اینکه امکان پذیرایی از ۲۰هزار زائر در استان کردستان- مرز باشماق مریوان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تاکید وزارت کشور و ستاد اربعین مبتنی بر حرکت زائران اربعین بوده و بر اساس قرارداد منعقده با طرف عراقی، از ساعت ۶صبح تا ۱۲ظهر پذیرایی زوار امام حسین(ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم ویژه حمل و نقل و تامین امنیت زائران نیز انجام شده است، ابراز داشت: در شهر مریوان ۱۰موکب مستقر و امکان اسکان شبانه ۵هزار زائر پیش‌بینی شده و خوشبختانه شاهد همراهی خوبی از سوی علما، ریش‌سفیدان، متنفذین و مردم هستیم.

🔸معاون استاندار  کردستان در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدات لازم برای پارکینگ در مرز باشماق نیز انجام شده است؟ توضیح داد: مرز باشماق کاربری تجاری و ترانزیتی داشته و امسال نیز طبق اعلام ستاد اربعین این‌ مسیر برای تردد زائران‌ نیز انتخاب شده و  تمهیدات لازم ویژه پارکینگ ۲۰هزار خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین مردم می‌توانند نذورات، خیرات و کمک‌های خود را به شماره‌ حساب‌های ستاد عتبات عالیات استان واریز کنند

کویستان عبدالحکیمی/کردستان