افتتاح بیستمین هیات صلح استان کردستان در روستای «آساوله» سنندج هیأت صلح روستای آساوله سنندج با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهادر اسدی در مراسم آغاز به کار بیستمین هیأت صلح استان، بیان داشت : روستای آساوله در حاشیه شهر […]

افتتاح بیستمین هیات صلح استان کردستان در روستای «آساوله» سنندج


هیأت صلح روستای آساوله سنندج با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بهادر اسدی در مراسم آغاز به کار بیستمین هیأت صلح استان، بیان داشت : روستای آساوله در حاشیه شهر سنندج قرار دارد و دارای جمعیتی در حدود ۱۳ هزار نفر بوده که متاسفانه از آسیب های اجتماعی بسیاری رنج می برد .
وی با تاکید براینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه ، راه اندازی دفاتر هیأت ‌های صلح است، گفت: با افتتاح این دفتر ، تاکنون ۲۰ هیأت صلح در مساجد ، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ابراز امیدواری کرد با افتتاح این هیات صلح در روستای آساوله آسیب های اجتماعی در این روستا کاهش یابد.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان تاکید کرد : استفاده از ظرفیت های مردمی برای رفع و رجوع مشکلات حقوقی مردم در کاهش اختلافات بسیار موثر است .
اسدی افزود : براساس شیوه نامه مصوب ، هیأت صلح ۳ نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علی البدل است و درسال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده توسط صلح یار‌ان این هیأت‌ها ، به مصالحه و سازش ختم شده است.
همچنین در این مراسم اعضای هیات صلح روستای آساوله به بیان دیدگاههای خود در رابطه با نحوه همکاری با ستاد صبر استان پرداختند .
در پایان ، اعضای هیات صلح این روستا ، ابلاغ صلح یاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان دریافت نمودند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان