معاون اجرایی رئیس جمهور به کردستان سفر کرد / ابراز رضایت معاون اجرایی رئیس جمهور از تلاش استاندار کردستان معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

معاون اجرایی رئیس جمهور به کردستان سفر کرد / ابراز رضایت معاون اجرایی رئیس جمهور از تلاش استاندار کردستان

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “محسن منصوری” صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه جاری، برای بازدید از کلان پروژه‌های عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرد و مورد استقبال ” اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان و جمعی از مسئولین قرار گرفت.

بازدید از فرودگاه سقز، کلان پروژه راه آهن سنندج- همدان، سد چراغ ویس سقز، گذرگاه سیف، تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی مریوان، طرح گردشگری صلوات آباد و حضور در جلسه بررسی مصوبات، از جمله برنامه‌های معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این سفر است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری از بازارچه سیف سقز بازدید کرد/پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نماد واقعی تلاش و کار جهادی در کردستان

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری هدف از سفر به استان کردستان را پیگیری دستورات و مصوبات ریاست جمهور در رابطه با پروژه‌ها، فعالیت‌ها و سیاست‌ها و اقدامات دولت در کردستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه چندین تصمیم و اقدام مهم در شهرستان سقز در دستور کار داشتیم بازدید‌ها را از این شهر آغاز کردیم که با تلاش استاندار و دولتمردان همه پروژه ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخودار است.

“محسن منصوری” در سفر یک روزه خود به سنندج که در شهرستان سقز شروع شد، بازید از سد و خطوط انتقال چراغ‌ویس و تصفیه خانه سقز را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۲ تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشت؛ که دارای نواقصی بود که با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های وزارت نیرو خوشبختانه امروز سد، تصفیه‌خانه و هم خطوط‌ انتقال به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه آب سد چراغ‌ویس جزء بهترین آب‌های نه فقط استان؛ بلکه کشور است و از نظر ic و کیفیت یک آب ممتاز در اختیار مردم این خطه قرار می گیرد؛ اعلام کرد که در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان این پروژه نیز با حضور استاندار و نمایندگان دولت افتتاح می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بازگشایی گذرگاه سیف از مطالبات جدی مردم این منطقه که ارتزاق و معیشت آنان به این حوزه گره خورده، است، عنوان کرد: رئیس جمهور صریح و شفاف بر بازگشایی این گذرگاه تاکید و اصرار دارند که حتما باید مهم اجرایی شود.


محسن منصوری بازگشایی مجدد این مرز منوط به رعایت ملاحظات اعلامی برخی از نهاد‌های امنیتی و انتظامی در رابطه با شیوه بازگشایی این بازارچه است که حتما باید رعایت و اجرایی شود.


منصوری با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی حل این موضوع در نهاد ریاست جمهوری با حضور استاندار کردستان درهفته گذشته؛ افزود: در این هفته جلسه نهایی برگزار و سعی می‌کنیم در اسرع وقت این گره‌گشایی در منطقه که گره در اقتصاد و معیشت مردم انداخته بود؛ انجام شود.
سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری افزود:ِ یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور در این استان پروژه فرودگاه سقز است که خوشبختانه طی بازدیدی که انجام شد؛ اقدامات قابل توجهی انجام شده بود و تقریبا زیرساخت‌ها کامل فراهم شده است و انشالله ظرف دوهفته آینده نهایی خواهد شد و مردم سقز طی هفته‌های آینده از آن بهره خواهند برد.


به گفته منصوری؛ در هفته‌های اخیر با هدف صحت‌سنجی سه پرواز موفق به صورت آزمایشی در این فرودگاه اجرا و عملیاتی شده است.


معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از دیگر پروژه‌های مهم استانی که امروز به همراه استاندار کردستان بازدید خواهیم کرد؛ پروژه راه‌آهن سنندج- همدان است که یک پروژه ملی و راهبردی برای کل کشور محسوب می شود.


وی با تاکید بر اهمیت راهبردی خط ریلی همدان- سنندج تاکید کرد که این کریدور مهم و محور ترانزیتی و مسافربری ریلی به زودی با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی ادامه راه آهن همدان- سنندج تا مرز بین المللی باشماق مریوان را از مطالبات استاندار کردستان دانست و افزود: تامین اعتبار بسیار خوبی برای پروژه ناتمام راه آهن همدان – سنندج در دولت مردمی تخصیص یافت تا هرچه سریعتراین مطالبه قدیمی و به حق مردم کردستان به اتمام برسد.


منصوری پیرامون مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به کردستان گفت: تا به امروز بیش از پنج‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر اول تامین اعتبار و به حساب استان واریز شده است.
آنگونه که معاون اجرایی رئیس جمهوری گزارش داد از این جهت استان کردستان جزء استان‌های پیشتاز از حیث اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و تامین اعتبار است.

کویستان عبدالحکیمی