معاون دبیرکل حزب الله لبنان از توافق مرزی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به عنوان ” یک الگوی عملی از راهبرد دفاعی در هماهنگی بین مقاومت و دولت ” لبنان نام برد و گفت که مقاومت پیونده دهنده امت اسلامی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ […]

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از توافق مرزی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به عنوان ” یک الگوی عملی از راهبرد دفاعی در هماهنگی بین مقاومت و دولت ” لبنان نام برد و گفت که مقاومت پیونده دهنده امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در بیروت تصریح کرد: عناصر تکفیری بخش لاینفکی از طرح استکبار جهانی برای گسستن وحدت امت مسلمان هستند.

وی مقاومت را ” یکی از عناوین وحدت اسلامی ” توصیف کرده و گفت که مقاومت همه نیروهای مقاوم را در صحنه فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، ایران و یمن گردهم آورد.

شیخ نعیم قاسم از ” آزادسازی سرزمین های اشغالی در راه خدا ” به عنوان زبان مشترک میان نیروهای تشکیل دهنده محور مقاومت نام برد و افزود: ما توانستیم به موفقیت های زیادی برسیم و مقاومت شرافتمند ما وابسته و سرسپرده سیاست های دیگران نیست و این مقاومت می تواند حقوق غصب شده لبنان یعنی خاک اشغالی و دریا و نفت و گاز را به لبنانی ها بازگرداند.

وی تاکید کرد: اگر مقاومت و ارتش و مردم نبود، سرزمین لبنان هیچگاه از چنگال دشمن رهایی نمی یافت. اگر مقاومت نبود غزه هیچ گاه آزاد نمی شد و اگر مقاومت نبود ما هم اکنون در چنین موقعیت تاثیرگذار و هدفمند در برهه کنونی جهت دستیابی به حقوق دریایی خود قرار نداشتیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از ترسیم مرزهای دریایی و استخراج نفت و گاز توسط لبنان به عنوان ” یک دستاورد عظیم و بزرگ ” یاد کرد و گفت: لبنان به زودی حفاری در میادین نفت و گاز خود در دریای مدیترانه را آغاز خواهد کرد و در آینده اقدام به استخراج نفت و گاز خواهد کرد. اندیشه و سلاح ما، ضامن چنین دستاورد بزرگی است.

شیخ نعیم قاسم بر ” آمادگی همیشگی و حضور دائمی رزمندگان مقاومت جهت حمایت از حقوق حقه لبنان ” تاکید کرد و گفت: مقاومت به همراه دولت توانست برای لبنان این ثبات و ایستادگی و قدرت و عزت و دستاورد بزرگ را به ارمغان بیاورد.

وی از شکل گیری توافق مرزی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به عنوان یک “دستاورد ملی” نام برد و تصریح کرد: اگر دولت در کنار مقاومت و مقاومت در کنار دولت قرار نمی گرفتند، ما هیچ گاه نمی توانستیم به چنین نتیجه مهمی دست یابیم.آنچه انجام شد،یک الگوی عملی از راهبرد دفاعی است که ما آن را در هماهنگی بین مقاومت و دولت مناسب می بینیم.

پیشتر رئیس جمهور لبنان از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

میشل عون گفت: موافقت ما با توافق مرزبندی دریایی پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس پارلمان انجام گرفت. این توافق، با خواسته های لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

وی اضافه کرد: لبنان هیچگونه عقب نشینی از خواسته های اصلی خود نکرده و همه حقوق خود را نیز گرفته است.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است. ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

پیش از این نیز، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان را تایید کرد.