در آستانه هفته تعاون از تعاونی‌های برتر استان تجلیل شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، در آیین تجلیل از تعاونگران برتر استان که پس از بررسی و ارزیابی فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی انجام گرفت، پنج تعاونی دهیاران سلفچگان، عمرانی نشاط سازان ارمغان شهر ورزش، مصرف فرهنگیان، تامین […]

در آستانه هفته تعاون از تعاونی‌های برتر استان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، در آیین تجلیل از تعاونگران برتر استان که پس از بررسی و ارزیابی فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی انجام گرفت، پنج تعاونی دهیاران سلفچگان، عمرانی نشاط سازان ارمغان شهر ورزش، مصرف فرهنگیان، تامین نیاز تولیدکنندگان صنایع پلاستیکی استان و مقاوم سازان سراج به عنوان شرکت‌های تعاونی نمونه معرفی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه استقبال از تشکیل تعاونی‌ها در استان و حرکت در مسیر تحقق اهداف این شرکت‌ها رضایت‌بخش است گفت: برخی شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه مسکن هم که به دلیل تورم و اختلاف قیمت دچار مشکل شدند را تا حل مشکلات و تحویل واحد‌های مسکونی به اعضا حمایت می‌کنیم.

وحید وزیری راد با اشاره به اینکه از لحاظ تامین نقدینگی مشکلی برای پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌های تعاونی وجود ندارد و بانک توسعه تعاون به صورت تخصصی شرکت‌های تعاونی را حمایت می‌کند افزود: در حوزه توسعه و گسترش هم شرکت‌های تعاونی با تامین وثیقه‌های بانکی و تضمین‌های قانونی می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به نقش تعاونی‌ها در حل مشکلات اشتغال و رونق اقتصادی گفت: مجلس نسبت به این بخش از اقتصاد کشور نگاه حمایتی دارد و دولت هم باید با رفع بروکراسی‌ها و روحیه جهادی فعالیت تعاونی‌ها را تسهیل کند.

در حال حاضر یک هزار و یکصد و هفتاد تعاونی با ۶۹۰ هزار عضو در استان فعال هستند.

سیزدهم تا نوزدهم شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.