به گزارش پایگاه خبری‌ شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تحلیلی عصر کار، حمیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در بازدید از دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر گفت: این دانشکده ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کارخانه فناوری و ساخت دارد و با به روزرسانی تجهیزات می‌توان این ظرفیت را در راه […]

به گزارش پایگاه خبری‌ شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری تحلیلی عصر کار، حمیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در بازدید از دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر گفت: این دانشکده ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کارخانه فناوری و ساخت دارد و با به روزرسانی تجهیزات می‌توان این ظرفیت را در راه آموزش نیروی انسانی توانمند استفاده کرد.”
” با اشاره به همکاری وزارت نفت در تامین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه فناوری و ساخت در شیراز افزود: با این اقدام علاوه بر بهره مندی دانشجویان از امکانات علمی و پژوهشی پیشرفته، صنعت نفت نیز از فارغ التحصیلان ماهر و توانمند این دانشکده سود خواهد برد.

محمد جامعی، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز گفت: این کارخانه زمینه تبدیل ایده‌های دانشجویان استان فارس و کشور به محصولات کاربردی و مورد نیاز جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: کارخانه فناوری و ساخت با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، پارک علم و فناوری استان، دانشگاه صنعتی شیراز و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی خواهد شد.

جامعی افزود: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز، این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان در مهارت آموزی، آموزش و اشتغال جوانان دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که با به روز رسانی تجهیزات مورد نیاز زمینه آموزش نیرو‌های متخصص و ماهر برای آینده کشور فراهم می‌شود.

وی بازدید معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از دانشکده شهید باهنر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اولین هفته کاری حضور در مجلس شورای اسلامی، نشستی با وزیر نفت برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز کارخانه فناوری و ساخت در دانشکده باهنر شیراز خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران عصر کار در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۱۳ مرکز فعال دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مشغول تحصیل هستند.