اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و انسانیت را به همراه دارد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و ادای احترام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که برای آزادگی، انسانیت و در راس آن برای دین خدا قیام کرد.اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و […]

اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و انسانیت را به همراه دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و ادای احترام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که برای آزادگی، انسانیت و در راس آن برای دین خدا قیام کرد.
اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و انسانیت را به همراه دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علیرضا شهسواری در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت به مناسبت فرار رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین کنگره جهانی است که منحصر به مذهب خاصی نبوده و تمام آزادی‌خواهان جهان در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.
وی افزود: امروزه همه پیروان ادیان آسمانی و آزادی‌خواهان جهان، سالروز این رخداد بزرگ و این تراژدی عظیم را گرامی‌ می‌دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه اربعین در دو بُعد اختصاصی و عمومی پیام‌ حُریت و آزادگی را به همراه دارد، گفت: اربعین پیام اعتلای حُریت، آزادگی و ادای احترام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که برای آزادگی، انسانیت و در راس آن برای دین خدا قیام کرد.

وی به پیام اختصاصی اربعین اشاره کرد و تصریح کرد: فلسفه برگزاری مراسم اربعین در حقیقت تاکید بر وفاداری، ولایتمداری و پیروی از این مسیر انسانی است؛ مسیر شهادت، دفاع از شرافت، عزت، کرامت و دیگر ارزش‌های انسانی است و البته مبارزه با انواع فساد و ظلم و ستمگری است.

شهسواری خاطرنشان کرد: این خون تازه‌ای که در رگ‌های جاده اربعین در حال جریان است نشان می‌دهد که مردم خواهان آزادگی و پیرو راه امام حسین(ع) هستند.

وی به میربانی مرز باشماق از زائران حسینی اشاره کرد و گفت: تردد زائران حسینی برای اولین بار از مرز باشماق مریوان برای مسیر پیاده‌روی زائران اربعین، تدبیر هوشمندانه‌ای است و یقیناً برکات معنوی و فرهنگی زیادی را برای استان کردستان به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان ادامه داد: مردم کردستان همانطور که در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمده و در برابر دشمن از کشور دفاع کردند، در ایام اربعین نیز جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی سربلند هستند.

شهسواری یادآور شد: معرفی اربعین امروز از مرز‌های اسلام عبور کرده است و رسانه‌ها بیش‌ازپیش اربعین را به عموم مردم جهان بشناسانند تا مردم جهان با اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت در راه حق آشنا شوند.