مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش پلیس و مرکز کنترل ترافیک بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در صبح و ۲۰ درصد در ظهر با کاهش ترافیک در شهر اصفهان روبرو بوده‌ایم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور شیشه فروش اظهار داشت: محیط زیست مستمر باید پایش‌های شبانه را انجام دهد، […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش پلیس و مرکز کنترل ترافیک بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در صبح و ۲۰ درصد در ظهر با کاهش ترافیک در شهر اصفهان روبرو بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور شیشه فروش اظهار داشت: محیط زیست مستمر باید پایش‌های شبانه را انجام دهد، در این راستا شب گذشته ۲۵ واحد صنعتی پایش آن انجام شد و با ۱۰ واحد آلاینده برخورد شد.

وی افزود : ۴۰۰ صنعت که در محدوده شعاع ۵۰ کیلومتر شهر اصفهان دارای بار آلایندگی بوده توسط محیط زیست شناسایی شده و باید فعالیت خود را کمتر کنند در همین راستا کوره‌های آجرپزی و مصالح نیز نباید فعالیت کنند.

شیشه فروش بیان کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه یک موج ناپایدار از غرب استان آغاز می‌شود و بار آلایندگی را تخلیه می‌کند و برای روز جمعه تا روز یکشنبه سامانه‌های ناپایداری در سطح استان فعالیت دارند و تا حدودی بار آلایندگی را کاهش می‌دهند و مجدد از روز سه‌شنبه شرایط آلایندگی وجود دارد.

وی اذعان داشت: بخشی از آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل شرایط جغرافیایی است و بیشتر صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه، پالایشگاه‌ها و ذوب‌آهن که عواید آن به کشور می‌رسد در اصفهان استقرار دارند و عبور ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و فعالیت نیروگاه‌ها سبب ایجاد آلایندگی در شهر اصفهان می‌شوند.