سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به حادثه آتش سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،در ادامه طرح ادعاها و دخالت‌های مقامات آمریکایی در مسائل داخلی ایران، باردیگر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارنظر مداخله جویانه در امور داخلی ایران […]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به حادثه آتش سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،در ادامه طرح ادعاها و دخالت‌های مقامات آمریکایی در مسائل داخلی ایران، باردیگر «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارنظر مداخله جویانه در امور داخلی ایران پرداخت و به حادثه آتش سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.

پرایس در با انتشار توئیتی ضمن ادعای نگرانی درباره حادثه آتش‌سوزی در زندان اوین، همچنین مدعی شد که مسئولیت جان زندانیان دو تابعیتی آمریکایی بر عهده دولت ایران دانست.

در شرایطی که ساعاتی پس از حادثه آتش سوزی مقامات در تهران از مدیریت بحران و خاموش کردن آتش خبر دادند، اما سخنگوی وزارت خارجه در اظهارات خود مدعی شده است که «ما گزارش‌ها از زندان اوین را با فوریت دنبال می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود نوشت: «ما با دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تماس هستیم. مسئولیت کامل امنیت شهروندان ما که به ناحق در بازداشت هستند، به عهده ایران است و آنها باید فوراً آزاد شوند.»دادستان تهران نیز با بیان اینکه اوضاع زندان اوین از ساعاتی پیش آرام شده است و آرامش برقرار است، گفت: درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری آنجا رخ داده جداست و با آن فاصله دارد.

محسن منصوری استاندار تهران نیز در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۳ و در خصوص حادثه زندان اوین اظهار کرد: در حال حاضر آرامش کامل در زندان اوین برقرار است. وی با اشاره به اینکه برخی بندها در زندان شلوغ شده بود، گفت: بند ۷ و ۸ شلوغ شده بود ولی مسئله اصلی در بندی بود که بخشی از اراذل و اوباش در آن بند حضور داشتند.

استاندار تهران بیان کرد: با حضور سریع مجموعه نیروی انتظامی، یگان امداد در حال حاضر کاملاً آرامش برقرار است و نکته خاصی نیست، مسئله اصلی ایجاد حریق و آتش سوزی بود که توسط برخی از زندانیان اتفاق افتاد که با حضور عوامل آتش نشانی کنترل و مهار شد. وی گفت: در حال حاضر هم زندان و هم اطراف زندان تحت کنترل است.

زندان اوین یکی از زندان‌های مهم تهران است که علاوه بر اینکه سه بند امنیتی موسوم به دو الف، ۲۰۹ و ۲۴۱ در آن قرار دارد، برخی از مجرمان خاص از جمله مجرمان مربوط به جرایم امنیتی در این زندان نگهداری می‌شوند و به همین جهت همواره مورد توجه عناصر ضدانقلاب و دشمنان بوده و هست.