جلسات شهدا مورد توجه ویژه قرار گیرد/تشییع وتدفین پیکر چهار شهید گمنام در کردستان همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف استان منتقل خواهد شد. به […]

جلسات شهدا مورد توجه ویژه قرار گیرد/تشییع وتدفین پیکر چهار شهید گمنام در کردستان

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر چهار شهید گرانقدر نیز در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف استان منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سنندج با بیان اینکه شهدا چراغی برای دنیازدگان اسیر غفلت هستند، اظهار کرد: وصیت‌نامه شهدا حاوی رهنمودهایست که باید در کنار یادمان شهدای گمنام نصب شود تا همه از این سبک والگو زندگی شهدا، بهره‌مند شوند.

رمضانی با اشاره به هر چه باشکوهتر برگزارکردن مراسم شب وداع با شهدای گمنام افزود: سهم استان از ۲۸۰ شهید گمنام کم است، لذا باید با رایزنی شود و تعداد آن را افزایش دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در کلام امام خمینی (ره) شهدا از ارزش بسیار والایی برخوردار هستند، لذا ما نباید نسبت به آنان بی توجه باشیم.

رمضانی با تاکید بر اینکه جلسه‌ای که به اسم شهداست نباید از جانب هیچ ارگانی دچار کم‌توجهی شود، گفت: مصوب شود که خود مدیران کل در جلسات مرتبط با شهدا حتما حضور پیدا کنند.

وی افزود: سردار سلیمانی در بخشی از صحبتهای خود به آرزوی۳٠ ساله شهادت اشاره کرده، باید این اشتیاق را در وصیت‌نامه این شهید عزیز پیدا کنیم و رهرو مکتب حاج قاسم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از کردستان به عنوان نماد وحدت نام برد وافزود: این نماد در چنین مراسم‌هایی که آحاد مردم استان ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت هستند، نمایان می‌شود.

تشییع وتدفین پیکیر مطهر چهار شهید در سنندج

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر ۲۸۰ شهید گمنام در مناطق مختلف کشور تشییع می‌شود که از این تعداد پیکر مطهر شهدا، چهار شهید در سنندج تشییع و برای خاکسپاری به شهرهای مختلف استان منتقل خواهند شد.

کلوندی گفت: یک شهید در ستاد سپاه بیت‌المقدس و سه شهید دیگر به بیجار، قلعه قروه و پارک لاله دهگلان منتقل و تدفین می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان افزود: بخشی از شهدای تازه تحفحص شده در مرکز ژنتیک قابل شناسایی نبودند که سهم کردستان پیکر چهار شهید بود.

کلوندی اظهار کرد: تشییع این شهدا، برگ جدیدی از دلدادگی بین مردم و شهدا را ورق می زند و تاثیر فرهنگی ارزشمندی در جامعه دارد.

وی با اشاره به پاسداشت شان و جایگاه شهدای گمنام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اهداف اصلی این برنامه در استان است، اضافه کرد: مردمی بودن مراسم از اقشار مختلف در این مراسم مدنظر است و از آنجا که همه جناح های سیاسی بر بزرگداشت یاد شهدا متفق هستند بر وحدت ملی نیز تاثیرگذار است.

کلوندی یادآور شد: پارسال پیکر هشت شهید گمنام در استان تشییع و تدفین شد، سه نقطه در قروه، ۲ نقطه در بیجار، مریوان، سنندج و استانداری که یادمان این شهدا احداث و یا در آستانه تکمیل است.

وی بر لزوم تکمیل یادمان شهدا و احداث باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: برنامه های حوزه مقاومت و دفاع مقدس جمع‌بندی جامعی نداشت چرا که حجم این برنامه‌ها زیاد است و هزار مورد یادواره شهدا در سال در کردستان موید این مطلب است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان به سامانه سادم اشاره کرد و گفت: این سامانه بصورت برخط در ستاد کل نیروهای مسلح است که عملکرد استان آن چندان مناسب نیست و به رغم اجرای برنامه های گسترده رتبه ۲۳ را در کشور داریم که این رتبه نامناسب است و دلیل آن هم عدم اطلاع‌رسانی در اجرای برنامه ها وعدم ثبت برنامه‌ها در این سامانه رقم خورده است.

کویستان عبدالحکیمی