سنندج و کرمانشاه ظرفیتی بی‌نظیر برای تشکیل منطقه خلاق جهان رییس سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: سنندج و کرمانشاه به عنوان ۲ شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند به خوبی می تواند منطقه خلاق را در جهان را ایجاد کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]


سنندج و کرمانشاه ظرفیتی بی‌نظیر برای تشکیل منطقه خلاق جهان


رییس سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت: سنندج و کرمانشاه به عنوان ۲ شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند به خوبی می تواند منطقه خلاق را در جهان را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ایمان درخشی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، اظهار کرد: نشست شهرداران شهرهای خلاق در سنندج فرصت مغتنمی برای تعامل بیشتر در مسیر تحقق اهداف است.
وی افزود: امیدواریم در نشست‌های بعدی شاهد حضور مسئولان و نمایندگانی از هر ۵ شهر خلاق ایران زمین باشیم تا بتوانیم با همدلی بیشتر مسیر حفظ و مانایی شهرهای خلاق گام‌های اساسی برداریم.


رییس سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری کرمانشاه اذعان کرد: کرمانشاه و کردستان تنها منطقه خلاقی هستند که در مجاورت و کنار هم یک پهنه زیبایی از آواها و نواها و سنت‌ها را در منطقه زاگرس‌نشین تشکیل داده‌اند.
درخشی افزود: سنندج و کرمانشاه به عنوان ۲ شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند به خوبی می تواند منطقه خلاق را در جهان را ایجاد کند.


وی بر ضرورت برنامه‌ریزی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق و خاصتا کرمانشاه و سنندج تاکید کرد و گفت: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور با دربرگیری استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان از اتفاقات خوبی بود که رقم خورد اما متاسفانه تغییرات مدیریتی در ایران این روند را از هم گسست.
گفتنی است؛ این نشست تخصصی با حضور شهرداران و متولیانی از شهرهای سنندج، کرمانشاه و رشت به عنوان ۳ شهر خلاق ایران در جهان و در راستای ایجاد تعامل و همبستگی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق به میزبانی شهر سنندج صورت گرفت.
کویستان عبدالحکیمی