متلاشی شدن ۱۴۴ باند سرقت در ۱۰ ماهه سال جاری سردار میرحیدری بیان داشت: طی ۱۰ ماه گذشته در استان ۱۴۴ باند سرقت دستگیر و هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم و در مجموع ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز به مال باختگان مسترد شده است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرمانده […]

متلاشی شدن ۱۴۴ باند سرقت در ۱۰ ماهه سال جاری

سردار میرحیدری بیان داشت: طی ۱۰ ماه گذشته در استان ۱۴۴ باند سرقت دستگیر و هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم و در مجموع ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز به مال باختگان مسترد شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه شهید “اسماعیل چراغی” و شهید “مختار مؤمنی” از شهدای اخیر پلیس استان اصفهان و هچنین تبریک پیشاپیش چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم در مسیر امام (ره) و شهدا ثابت قدم باشیم و بتوانیم با فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت حجت (ع) و استقرار حکومت حق و عدالت در جهان موفق و پیروز شده و رضایت پروردگار را فراهم آوریم.

میرحیدری گفت: در حوزه پلیس اگر قیاسی با کشورهای منطقه و فرامنطقه داشته باشیم، شاهدیم که امروز آورده‌ نظام جمهوری اسلامی در حوزه پلیس به‌عنوان یک دستگاه خدمت‌گزار و ایثارگر با تمام توان در تمام اتفاقات در خدمت مردم است و با ایثارگری در جهت حفظ آرامش جامعه به میدان می‌آید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های خطیر پلیس ایام اربعین بود، بیان داشت: در طول چند روز چندین میلیون زائر به کربلا رفتند و در این راستا همکاران در طول مسیر، محل اسکان، نگه‌داری اموال و وسایل تقلیه، خروج از مرز و بازگشت به کشور امنیت را برقرار کردند و خوشحالیم با سربلندی و عزتمندی درخدمت چنین مردم عزیزی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنی دشمنان نبود، شرایط بسیار مطلوب‌تری در کشور حاکم بود اما شیطنت‌هایی که از ابعاد مختلف، در بعضی نقاط خود را نشان داده و در کاهش احساس امنیت آثاری داشته که پلیس با تمام وجود برای جبران آن در میدان حضور دارد.
سردار میر حیدری با اشاره به گلایه‌ها و نگرانی‌هایی که در ارتباط با راه اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: طی روزهای آینده در راستای راه‌اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر مجموعه فدک راه‌اندازی می‌شود.
وی در ارتباط با آمار سرقت در استان گفت: طی سال جاری  ۶۰باند سرقت از منازل، پنج باند سرقت احشام، ۱۸باند سرقت موتورسیکلت، ۲۴  باند سرقت سیم برق و سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت از کامیون‌ها منهدم شد.‌

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، در خصوص دستگیری بانوان در حوزه مواد مخدر ۴ درصد کاهش داشتیم اما در برخورد اتباع در این حوزه دستگیری‌ها ۳ درصد افزایش داشته که در برنامه سال جدید جزو اولویت‌ها است.
در خصوص اقدامات پلیس آگاهی عنوان کرد: شرایط استان به نوعی است که به‌دلیل جاده‌ها تردد مجرمان کشور را در استان شاهد هستیم و در این راستا در مبارزه با سرقت ۱۴۴ باند سرقت متلاشی و ۴٠۱ سارق دستگیر شده‌اند همچنین ۶٠ باند سرقت منازل و ۸ باند سرقت قطعات خودرو منحل شد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یادآور شد: در حوزه سرقت احشام ۵ باند، سرقت خودرو و موتور سیکلت ۱۸ باند، ۲۴ باند سرقت سیم برق، ۳ باند سرقت مسلحانه و یک باند نیز محموله از کامیون‌ها متلاشی شده که در مجموع ۵۶٠ میلیارد تومان ارزش اموال مسروقه بوده که مسترد شده است.

وی در خصوص آمار کاهش سرقت شهرستان‌ها اظهار کرد: در شهرستان‌ خوانسار ۱۱.۳ درصد، شاهرضا ۱۱.۲ درصد، گلپایگان ۲.۵ درصد، نایین ۵ درصد، نطنز ۱۵ درصد، تیران و کرون٠.۲ درصد، دهاقان ۶ درصد، خور و بیانک ۳٠ درصد و بویین‌میاندشت ۳ درصد سرقت‌ها کاهش داشته است.
خبرنگار:الهام خانی