حجت‌الاسلام مصطفوی، امام محله روستای پنگ شهرستان جازموریان، حدود ۶ ماه است که راهی این روستا شده که ابتدا به مسجدش تنها ۱۰ نفر مرد و زن مسن برای نماز می‌آمدند، اما او کاری کرد که امروز این خانه خدا، بالغ بر ۱۰۰ نفر نمازگزار دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری […]

حجت‌الاسلام مصطفوی، امام محله روستای پنگ شهرستان جازموریان، حدود ۶ ماه است که راهی این روستا شده که ابتدا به مسجدش تنها ۱۰ نفر مرد و زن مسن برای نماز می‌آمدند، اما او کاری کرد که امروز این خانه خدا، بالغ بر ۱۰۰ نفر نمازگزار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،روز اولی که وارد مسجد شد، جز چند پیرمرد و چند خانم سن و سال‌دار که شاید مجموعاً به ۱۰ نفر هم نمی‌رسیدند، مشتری نماز جماعتش در مسجد امام موسی ابن کاظم (ع) نبود؛ طوری که روحانیون پیش از او، این وضعیت را بیش از یک سال تحمل نمی‌کردند؛ اما او تصمیم گرفت جا نزند و اوضاع را عوض کند.این‌هایی که گفتم شرح مختصری بود از روزهای نخست اعزام حجت‌الاسلام سلمان مصطفوی به روستای پنگ شهرستان جازموریان استان کرمان در ابتدای سال ۱۴۰۱. این طلبه متولد دهه ۶۰ با سابقه ۵ سال کار تبلیغی در شهرستان‌های کهنوج و جیرفت، راهی جازموریان شده بود تا امام جماعت مسجد محله باشد. کل روستا مجموعاً هزار خانوار داشت که دو مسجد هم داشتند. او با ورود به روستا و بررسی وضعیت، تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری اصلی‌اش را روی کودکان بگذارد.مصطفوی با بخشی از کمک‌های ۱۰ هزار تومانی مردم، در مناسبت‌های مختلف در مسجد، مجلس جشن یا عزا هم برپا می‌کند و ایستگاه صلواتی راه می‌اندازد. او می‌گوید: «همه اعضای خانواده‌های روستا را می‌شناسم و با آن‌ها رفاقت دارم. هر ماه که برای جمع‌آوری ۱۰ هزار تومانی‌ها می‌روم، گاهی با اهالی روستا چای می‌خورم و گپ و گفت می‌کنم. رسمی در روستا راه انداختم که هر نوزادی که متولد می‌شود، در خانه پدر و مادر حاضر می‌شوم و به صورت رایگان برای سلامتی بچه زیارت عاشورا می‌خوانم. شربت و شیرینی می‌برم و هدیه‌ای هم تقدیم می‌کنم. این اقدامات موجب شده است تا ارتباط خوبی با اعضای روستا در هر رده سنی داشته باشم.»