برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با اصلاح چند ماده از اساسنامه مجمع فدراسیون فوتبال چند ماده از اساسنامه این فدراسیون را اصلاح کرد که یکی از این اصلاحات منتفی شدن عزل رئیس توسط اعضای هیئت‌رئیسه است؛ این اختیار با شرایط خاص به اعضای مجمع واگذار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجمع عمومی […]

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با اصلاح چند ماده از اساسنامه

مجمع فدراسیون فوتبال چند ماده از اساسنامه این فدراسیون را اصلاح کرد که یکی از این اصلاحات منتفی شدن عزل رئیس توسط اعضای هیئت‌رئیسه است؛ این اختیار با شرایط خاص به اعضای مجمع واگذار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز یکشنبه بیست‌وهشتم اسفندماه و در روزهای منتهی به سال ۱۴۰۲ برگزار شد. یکی از دستورات جلسه امروز اصلاح چند ماده از اساسنامه بود.

طبق اعلام هدایت‌الله ممبینی، دبیر کل فدراسیون، ۸۱ عضو مجمع در جلسه امروز که بخشی از آن به صورت اینترنتی و بخشی از آن به صورت حضوری با اعضای هیئت‌رئیسه برگزار شد، شرکت داشتند.

اصلاحات اساسنامه فدراسیون به این ترتیب است:

«بند ۱ ماده ۲۸ اساسنامه: پیشنهاد عزل و برکناری رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون باید مبنی بر پیشنهاد حداقل دوپنجم اعضای مجمع باشد. این پیشنهاد با ۷۷ رأی مثبت، رأی آورد و عزل رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه نیازمند پیشنهاد حداقل دو پنجم اعضای مجمع است.

بند ۲ ماده ۳۷ اساسنامه: پیشنهاد عزل رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه صرفاً در اختیار مجمع عمومی باشد و به رأی گذاشته شود. این عزل قبلاً در اختیار هیئت رئیسه بود. این پیشنهاد با ۷۶ رأی مثبت رأی آورد و عزل توسط هیئت‌رئیسه منتفی شد.

بند ۴ ماده ۳۷: رأی‌گیری برای عزل رئیس و هیئت‌رئیسه باید مکتوب و مخفی باشد و حداقل بیش از ۵۰ درصد آرای مثبت اعضای مجمع را داشته باشد. این ماده هم با ۷۶ رأی مثبت تصویب شد.

بند ۸ ماده ۳۳: به این بند یک تبصره اضافه شد. بر این اساس رئیس هیئت فوتبال یک استان یا مدیرعامل یک باشگاه که در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است، پس از برکناری یا استعفا از سمت خود در هیأت یا باشگاه، از هیئت‌رئیسه عزل بشود. این مصوبه که با ۶۸ رأی به تصویب اعضای مجمع رسید، از دور بعدی هیئت‌رئیسه قابل اجرا است.»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،در مجمع امروز همچنین کمیته حسابرسی تشکیل شد و اعضای جدید این کمیته به شرح زیر مشخص شدند:

احسان رحمانی، رئیس کمیته حسابرسی با ۷۰ رأی
سعید برزگر، معاون کمیته حسابرسی با ۷۰ رأی
احمدرضا براتی، عضو کمیته حسابرسی با ۷۰ رأی