پرداخت‌نکردن طلب استراماچونی برابر با محرومیت استقلال از لیگ‌قهرمانان آسیا امروز پایان مهلت تسویه‌حساب باشگاه‌های آسیایی با طلب‌کاران‌شان است و درصورتی‌که باشگاه استقلال پول آندره‌آ استراماچونی را پرداخت نکند طبق قانون AFC مجوز حرفه‌ای را کسب نکرده و از رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،کنفدراسیون فوتبال آسیا در […]

پرداخت‌نکردن طلب استراماچونی برابر با محرومیت استقلال از لیگ‌قهرمانان آسیا

امروز پایان مهلت تسویه‌حساب باشگاه‌های آسیایی با طلب‌کاران‌شان است و درصورتی‌که باشگاه استقلال پول آندره‌آ استراماچونی را پرداخت نکند طبق قانون AFC مجوز حرفه‌ای را کسب نکرده و از رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۲ در نامه‌ای به فدراسیون‌های ملی اعلام کرد سی‌ام ماه‌مارس یعنی امروز جمعه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ برای باشگاه‌هایی که مدعی حضور در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا در فصول آینده هستند آخرین فرصت برای بستن پرونده‌های مالی است و در غیر این‌صورت مجوز حرفه‌ای آن‌ها برای حضور در بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۳ تأیید نخواهد شد.

امروز نیز مدیر مجوز باشگاهی تاکید کرد مطابق برنامه زمان‌بندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است، باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز باشگاهی می‌بایست کلیه بدهی‌های مالی را که تا تاریخ یازدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۱ قطعی شده است تا پایان امروز تعیین تکلیف و مدارک و مستندات آن را در سامانه مجوز باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند.

با توجه به درخواست یکی از باشگاه‌های متقاضی مجوز، پاسخ این سوال از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام گرفته شده و این کنفدراسیون در پاسخ اعلام کرد کلیه آرا کمیته تعیین‌وضعیت فیفا و CAS قطعی است و اگر آرای مربوطه پیش از یازدهم دی‌ماه سال گذشته صادر شده باشد باید تا امروز تسویه شود.

بنابراین اگر استقلال تا امروز جمعه یازدهم فروردین‌ماه برابر با ۳۰ مارس این پول را پرداخت نکند، از جدول فصل آینده ۱۱ لیگ‌قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. این هشدار از ماه‌ها قبل و حتی سال میلادی گذشته وجود داشته است و باشگاه استقلال با علم به اینکه اگر تا سی‌ام ماه‌مارس این پول را ندهد، مجوز حرفه‌ای‌اش تمدید نخواهد شد، بدهی استراماچونی را پرداخت نکرد.

ضمن اینکه بر اساس آنچه رئیس سازمان خصوصی‌سازی و برخی منابع درون باشگاه استقلال می‌گویند، علی فتح‌الله‌زاده پول بدهی این باشگاه به آندره‌آ استراماچونی را به‌هر طریقی که بود در ماه‌های گذشته دریافت کرده است، اما به‌جای اینکه آن را به سرمربی اسبق آبی‌ها پرداخت کند، میان بازیکنان و مربیان فعلی این تیم تقسیم کرده است تا در زمان فعلی دست استقلال بیشتر از همیشه درون پوست‌گردو بماند.

طلب این مربی ایتالیایی از باشگاه استقلال بیش از یک‌میلیون و سیصد هزار دلار است که شامل جریمه دیرکرد آن نیز می‌شود. از طرفی پرداخت این مقدار از طلب هنگفت استراماچونی، مقدار زیادی استقلال را در زمینه پرداخت مبلغ طلب این مربی جلو می‌اندازد. در غیر این‌صورت علاوه‌بر محرومیت از حضور در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا و همچنین بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، شش‌امتیاز هم از مجموع امتیازات استقلال در جدول رده‌بندی کسر خواهد شد