عاملان آتش‌سوزی پوشش گیاهی تالاب مهارلو به ۸ ماه حبس محکوم شدند به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، منصور شیروانی رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان سروستان گفت: سه متهم به جرم آتش سوزی پوشش گیاهی تالاب مهارلو ، استفاده از آب آلوده در تولید محصولات کشاورزی و […]

عاملان آتش‌سوزی پوشش گیاهی تالاب مهارلو به ۸ ماه حبس محکوم شدند

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، منصور شیروانی رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان سروستان گفت: سه متهم به جرم آتش سوزی پوشش گیاهی تالاب مهارلو ، استفاده از آب آلوده در تولید محصولات کشاورزی و تهدید علیه بهداشت عمومی، به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

شیراونی افزود : با توجه به پیشینه کیفری و گزارش ماموران متولی امر صیانت از محیط زیست مبنی بر وقوع تخلف ، این رای صادر شد.
رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان سروستان گفت: صدور رای یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست خواهد بود.
تالاب مهارلو که به‌عنوان دریاچه مهارلو شناخته می‌شود، بخشی از منطقه شکار ممنوع مهارلو شیراز به شمار می‌رود. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز میان این شهر و سروستان قرار گرفته و مساحت آن ۶۰۰ کیلومتر مربع است.
مهارلو دریاچه‌ای فصلی است که در فصل تابستان، بخش عمده آن خشک و دوباره با بارش باران در فصل پاییز و زمستان آبگیری می‌شود.