به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران وعرض تسلیت به ملت شهید پرور وانقلابی شهرستان مرودشت ،شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی، یکی از خلبانان شجاع ارتش در پایگاه شهید فکوری تبریز بود که در ۲ اسفند ۱۴۰۰ بر اثر سقوط هواپیمای جنگی به شهادت رسید میرشاهین تقی‌خانی گفت: ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه امروز یک فروند […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران وعرض تسلیت به ملت شهید پرور وانقلابی شهرستان مرودشت ،شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی، یکی از خلبانان شجاع ارتش در پایگاه شهید فکوری تبریز بود که در ۲ اسفند ۱۴۰۰ بر اثر سقوط هواپیمای جنگی به شهادت رسید

میرشاهین تقی‌خانی گفت: ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه امروز یک فروند جت آموزشی پایگاه شهید فکوری نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت آموزشی دچار نقص فنی شد و برای اینکه این هواپیما به منطقه پرجمعیت اصابت نکند؛ خلبانان، هواپیما را به منطقه کم تراکم هدایت کردند و اگر ایثار خلبانان نبود و جت آموزشی در منطقه‌ای که آپارتمان‌ های متعدد دارد و خیلی منطقه بسیار پرتراکم است، سقوط می‌کرد با سانحه بزرگی روبرو می‌شدیم.

وی افزود: خلبانان امکان پرتاب خود به بیرون یا ریجکت و استفاده از صندلی پران را داشتند، اما از این فرصت استفاده نکردند تا هواپیما را به یک نقطه بسیار کم جمعیت و کم تراکم هدایت کنند و در نهایت جان خود را هم ایثار کردند.
این هواپیمای در حین سقوط با دیوار یک مدرسه برخورد کرده، اما مدرسه تعطیل بوده و دانش‌آموزان و کادر مدرسه در آن حضور نداشتند. در این حادثه دو نیروی هوانیروز ارتش و یک شهروند که در خودروی خود حضور داشته، جان باختند و تاکنون تلفات جانی دیگری گزارش نشده است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبان با جان فشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: شجاعت خلبانان باعث شد جنگنده به مناطق مسکونی برخورد نکند.

محمدباقر هنربر افزود: این هواپیمای جنگی صبح امروز به مدرسه‌ای که تعطیل بوده است برخورد کرده است.

وی گفت: متأسفانه در این حادثه یکی از شهروندان تبریزی جان باخت. همچنین دو خلبان شجاع این جنگنده نیز به شهادت رسیدند.

روحشان شادشهادتش مبارک

خبرنگار:صغرامومنی