رئیس جمهور ترکیه به نقل از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از اتمام درگیری‌ها بین باکو و ایروان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از پایان درگیری میان کشورهای آذربایجان و ارمنستان خبر داد. وی این خبر را هنگام […]

رئیس جمهور ترکیه به نقل از رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از اتمام درگیری‌ها بین باکو و ایروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از پایان درگیری میان کشورهای آذربایجان و ارمنستان خبر داد. وی این خبر را هنگام بازگشت از سمرقند در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد.

اردوغان هنگام برگشت از سمرقند در گفتگو با خبرنگاران گفت: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از آتش بس میان نیروهای نظامی کشورش با ارمنستان خبر داده است.

وی افزود: عملیات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی با ارمنستان در واکنش به اقدامات تحریک آمیز ایروان صورت گرفته است ولی این درگیری‌ها هم اکنون به اتمام رسیده است. طبق اطلاعاتی که الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به من داده است، مرزهای این کشور به حالت سابق برگشته است.

برپایه این گزارش، علی‌اف گفته است عملیات نظامی در مرزهای با ارمنستان به این شرط تمام شده است که این کشور دست از اقدامات تحریک‌آمیز بردارد و به تعهدات خود قبل از شروع جنگ و تاکید به صلح و همکاری دوجانبه متعهد باشد.