حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی برای فرار از مشکلات خود امام‌جمعه سپاهان‌شهر با بیان اینکه حمله اسرائیل به مستشاران نظامی ما در سوریه برای فرار از منجلابی است که در آن قرار گرفته و برای بیرون آمدن از این منجلاب یک جنگ تمام‌عیار با ایران به راه می‌اندازد، اظهار کرد: قطعاً آمریکا پشت‌صحنه این قضیه […]

امام‌جمعه سپاهان‌شهر با بیان اینکه حمله اسرائیل به مستشاران نظامی ما در سوریه برای فرار از منجلابی است که در آن قرار گرفته و برای بیرون آمدن از این منجلاب یک جنگ تمام‌عیار با ایران به راه می‌اندازد، اظهار کرد: قطعاً آمریکا پشت‌صحنه این قضیه است.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری شهید یاران با بیان اینکه هیچ‌کس به‌اندازه امام خمینی «ره» خباثت رژیم صهیونیستی را با تمام وجود درک نکرده بود، اظهار کرد: حضرت امام «ره» می‌فرمودند: یکی از مسائلی که باعث شد رودررو با رژیم پهلوی شوم حمایت حکومت پهلوی از رژیم صهیونیستی بود.

وی تصریح کرد: در زمانی که جنگ بین اعراب و اسرائیل درگیر شد، حکومت پهلوی نفت و بنزین مسلمین را به اسرائیل می‌داد تا مسلمانان را بزند و با همین دیدی که امام نسبت به رژیم صهیونیستی داشتند در حدوداً شش ماه بعد از پیروزی انقلاب در سال ۵۸ روزی را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند.

امام‌جمعه سپاهان شهر ادامه داد: این نام‌گذاری در موقعیتی بود که قرارداد کمپ دیوید امضا شده بود و علی‌رغم جنگ سرد بین شرق و غرب هر دو در یک‌جهت مشترک شده بودند و انگلیس و آمریکا طرح ایجاد اسرائیل در وسط کشورهای مسلمان را اقدام کردند.

وی افزود: اولین کشوری که اسرائیل را به رسمیت شناخت اتحاد جماهیر شوروی بود و در زمانی بود که بعد از جنگ اعراب و اسرائیل، یکه‌تاز میدان در منطقه اسرائیل بود و در مجلس اسرائیل نوشته شده بود «حدودک یا اسرائیل من الفرات الی النیل» آن زمان بود که حضرت امام روز قدس را نام‌گذاری کردند.

حجت‌الاسلام ملکیان اذعان کرد: همین روز جهانی قدس باعث شد که در جنگ ۲۰ روزه، ۳۲ روزه و هشت‌روزه اسرائیل ضربه‌هایی را حس کند؛ ولی هیچ‌کدام اندازه طوفان الاقصی نبود که تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها را نابود و تعداد زیادی از آن‌ها را اسیر کردند و تمام آن پندارهای اطلاعاتی صهیونیست‌ها نقش‌برآب شد.

وی تأکید کرد: الان اگر می‌بینید اسرائیل به لبنان حمله می‌کند و یا به مستشاران نظامی ما در سوریه حمله می‌کند، برای فرار از منجلابی است که در آن قرار گرفته و برای بیرون آمدن از این منجلاب یک جنگ تمام‌عیار با ایران به راه می‌اندازد و قطعاً آمریکا پشت‌صحنه این قضیه است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز، هم در پیامی که در مورد شهدای کنسولگری ایران در سوریه دادند و هم در دیداری که با مسئولان داشتند بر این مسئله تأکید داشتند که اسرائیل از این عمل خود پشیمان خواهد شد و سیلی‌زدن به او آن‌گونه که ما مشخص می‌کنیم که با کمترین ضرر بیشترین و محکم‌ترین سیلی را می‌زنیم.

وی در ادامه با اشاره به‌پیش بینی درست مقام معظم رهبری که فرمودند: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، گفت: این پیش‌بینی به‌گونه‌ای است که حتی زودتر از آن موعد کار به جایی رسیده که در بیخ گوش آمریکا در مقابل کاخ سفید و خیلی از نقاط و جوامع دیگر ده‌ها هزار نفر انزجار خود را از اسرائیل اعلام می‌کنند و حتی آمریکا که همیشه در شورای امنیت سازمان ملل وتو می‌کرد این بار مجبور شد وتو نکند و الان یمن و سوریه و لبنان و حشدالشعبی عراق محور مقاومت شده‌اند.

حجت‌الاسلام ملکیان در پایان تأکید کرد: اینها همه از برکات همان نام‌گذاری روز قدس و مبارزه‌ای است که حضرت امام با صهیونیسم آغاز کرد.
خبرنگار: الهام خانی