جمع آوری ۵۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان/واجب بزرگ زکات در جامعه پررنگ شود/احیاء فریضه الهی زکات در گرو تلاش همگانی رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تاکید بر اینکه نوآوری در عملکرد شوراهای زکات باید صورت بگیرد، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا واجب بزرگ زکات را در جامعه پررنگ […]

جمع آوری ۵۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان/واجب بزرگ زکات در جامعه پررنگ شود/احیاء فریضه الهی زکات در گرو تلاش همگانی

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تاکید بر اینکه نوآوری در عملکرد شوراهای زکات باید صورت بگیرد، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا واجب بزرگ زکات را در جامعه پررنگ کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدمرتضی بختیاری، روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان، اظهار کرد: مردم استان کردستان در عرصه های دینداری و وفاداری نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌اند که نمونه آن، استقبال باشکوه از سفر دوهفته اخیر رئیس‌جمهور به این استان بود.

بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای زکات در کل کشور فعال و استان کردستان یکی از فعالترین شوراهای زکات را در کشور دارد، گفت:گزارشهای بسیار خوبی در بحث پرداخت زکات در استان کردستان ارائه شد که لازم است این آمارها در رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

وی گفت: در آیات و روایات بر اهمیت پرداخت فریضه زکات تاکید بسیاری شده است، چراکه بسیاری از گره‌ها ومشکلات زندگی با برکت پرداخت زکات رفع می‌شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید براینکه نوآوری در عملکرد شوراهای زکات باید صورت بگیرد و این واجب بزرگ در جامعه پررنگ شود، افزود: زکات طهارت مال است،برکات زکات و حل مشکلاتی که از محل پرداخت آن صورت گرفته است باید برای عموم جامعه بیان شود.

احیاء فریضه الهی زکات در گرو تلاش همگانی/ پرداخت زکات بیانگر اهتمام جدی مردم کردستان به دستورات دین است

استاندار کردستان نیز در دومین جلسه شورای زکات استان اظهار کرد: زکات از واجبات مالی در دین اسلام است و آثار پرداخت آن در جامعه باید ملموس باشد.

وی با اشاره به  اینکه نهادینه سازی فرهنگ زکات از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی است، افزود: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه موثر واقع شود، بحث آگاهی بخشی است.

زارعی کوشا با قدردانی از همه کسانی که در احیای این فریضه الهی مشارکت خوبی داشته‌اند، اضافه کرد:  بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و تداوم این امر در راستای کمک به محرومان بسیار اهمیت دارد‌.

زارعی کوشا ضمن تأکید بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه گفت:  مدیریت استان آماده است با تمام توان و اختیارات خود، از احیای این فرضه مهم اسلام که مایه‌ افزایش برکت در استان است، حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و آثار و برکات آن در زندگی مادی و معنوی، عنوان کرد: پرداخت زکات بیانگر اهتمام جدی مردم کردستان به دستورات دین است.

وی با اشاره به رتبه اول استان در تولید گندم دیم، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید و تامین می‌شود‌، لذا این برکت و فزونی نعمت جای شکرگزاری دارد.

۵۵ میلیارد تومان زکات در استان کردستان جمع اوری شد/ پرداخت ۳۳ هزار کمک معیشت به نیازمندان از محل زکات

مدیرکل کمیتە امداد استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طی ٨ ماهە سال جاری ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات از سوی دبیرخانە شورای زکات جمع‌آوری شدە است.

رضا طوسی گفت: از مبلغ زکات جمع‌آوری شدە در استان کردستان طی هشت ماهە سال جاری، ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه بوده است.

وی با بیان اینکه هفت میلیارد و نیم هم در زمینه زکات واجب بوده، افزود: ۸۵۰ میلیون تومان مربوط بە زکات غلات و مابقی زکات کفاره و مستحبی بوده است.

طوسی ادامە داد: در حدود ۴ درصد از این مبلغ زکات در اختیار کمیته امداد قرارگرفته و برای نیازمندان هزینه شده و ۹۶ درصد توسط مودیان زکات توزیع و برای نیازمندان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از محل زکات جمع اوری شده ۳۳ هزار مورد کمک معیشت به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شده، تصریح کرد: همچنین دو‌مورد جهیزیه، ۱۳ مورد هزینه درمانی، هفت مورد کمک هزینه تحصیلی و ۱۹ مورد برای کمک به خرید و تعمیرات مسکن نیازمندان هزینه شده است.

طوسی ادامه داد: همچنین سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تعمیرات ۳۱ پروژه عام المنفعه مانند مسجد، خانه عالم، غسالخانه و … از محل زکات جمع آوری شده امسال هزینه شده است.

وی ادامە داد: براساس آیین‌نامە هزینەکرد زکات در دو بخش محرومین و پروژەهای عام‌المنفعە صورت می‌گیرد.

کویستان عبدالحکیمی