چند روز مانده به تشکیل دولت ائتلافی و تندرو رژیم صهیونیستی، سفیر امارات متحده عربی برای تأثیرگذاری در آن با چند تن از اعضای کنست رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بزالل اسموتریچ که سکانداری وی برای وزارت خانه های حساسی چون وزارت امور داخلی اسرائیل مطرح می […]

چند روز مانده به تشکیل دولت ائتلافی و تندرو رژیم صهیونیستی، سفیر امارات متحده عربی برای تأثیرگذاری در آن با چند تن از اعضای کنست رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بزالل اسموتریچ که سکانداری وی برای وزارت خانه های حساسی چون وزارت امور داخلی اسرائیل مطرح می شود، در صفحه خود در توئیتر نوشت: امروز در دفترم در کنست با محمد الخاجه سفیر امارات در تل آویو در یک دیدار آشنایی دیدار کردم.

وی افزود: در این دیدار روابط خوب میان دو طرف و امکانات زیادی که برای تعمیق همکاری اقتصادی بین ما وجود دارد، گفت وگو کردیم.

الخاجه نیز در توئیتی با تأیید این دیدار نوشت: با اعضای کنست از جمله اسموتریچ و مالینوفیسکی از اعضای حزب “اسرائیل خانه ماست” و “یعقوب مارگی از اعضای حزب شانس دیدار کرده ام.

این دیدار در شرایطی است که ائتلاف راست سیاسی و مذهبی که در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی اکثریت را در کنست به دست آورده، همچنان به دلیل بالا گرفتن اختلافات داخلی نتوانسته به جمع‌بندی نهایی برسد و مراسم تحلیف را برگزار کند.

ائتلاف مذکور متشکل از حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ»، حزب سفاردی-حریدی «شاس» به رهبری «اریه درعی»، حزب اشکنازی-حریدی «یهودیت تورات» به رهبری «موشه گافنی» و حزب نوپای «قدرت یهود» به رهبری «ایتامار بن‌گویر» است.

بسیاری از تحلیلگران دیدار سفیر امارات در آستانه تشکیل دولت جدید صهیونیست را تأثیرگذاری ابوظبی بر روند تشکیل کابینه نتانیاهو و نیز روابط امارات و اسرائیل ارزیابی می کنند.