علی الدیلمی وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن با انتقاد از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد گفت که هانس گروندبرگ و سفرای کشورهای متجاوز به یمن، حقایق را نادیده می گیرند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای شبکه “المسیره” یمن، الدیلمی که در هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر سخن […]

علی الدیلمی وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن با انتقاد از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد گفت که هانس گروندبرگ و سفرای کشورهای متجاوز به یمن، حقایق را نادیده می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای شبکه “المسیره” یمن، الدیلمی که در هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر سخن می گفت، تصریح کرد: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و کشورهای متجاوز خود را به فراموشی زده اند که جنایت و نقض حقوق بشر و یک همدستی بین المللی در یمن جریان دارد، اما گویا هیچ خبری از این حوادث نیست.

وی اظهار کرد: اصول اسلامی خط قرمز ما است و به هیچ کس صرف نظر این که چه کسی باشد، اجازه نخواهیم داد در این اصول دخالت کند و هر گونه درخواستی که در تضاد با این اصول باشد، ما مخالف آن خواهیم بود.

الدیلمی با طرح چندین سؤال افزود: حقوق اساسی که اعلامیه جهانی حقوق بشر بر آن تأکید دارد، کجاست؟ کجاست آن تحقیقات در جنایت های بزرگی که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته است؟

وی خاطر نشان کرد: حقوق بشر برای همه است، اما سازمان ملل متحد رویکردی دوگانه دارد و با نژادپرستی در قبال انسان برخورد می کند که ما یمنی‌ها نمی توانیم آن را بپذیریم.

از سوی دیگر “سفیرالدین سید” نماینده عالی سازمان حقوق بشر در یمن نیز در این باره گفت آنچه موجب خشم وجدان بشری شده، بی توجهی و تحقیر حقوق بشری است که منجر به اعمال وحشیانه شده است.

سید افزود: باید درگیری طولانی در یمن پایان یابد، آتش بس از سرگرفته و دامنه آن گسترش یابد، چرا که همچنان گزارش هایی از زخمی شدن غیر نظامیان به ویژه کودکان در نتیجه انفجار مین و موارد باقی مانده از بمباران یمن به دست ما می رسد.

نماینده سازمان حقوق بشر در یمن تصریح کرد: همچنان خواستار پاسخگویی در مورد تخلفات علیه غیرنظامیان و حمله به زیرساخت های غیرنظامی در یمن هستیم.

سید در پایان گفت: برخی ادعاها نیز در خصوص نقض آشکار حقوق بشر مطرح می شود که شامل شکنجه، بازداشت خودسرانه، قاچاق انسان، زورگیری، تجاوز جنسی به مهاجرانی است که در جستجوی کار در عربستان هستند.