رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاکنون خسارت سیل و سرمازدگی محصولات به کشاورزان پرداخت نشده و بانک‌ها برای وصول مطالبات خود به کشاورزان فشار آورده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ،محمدرضا پورابراهیمی در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: امهال وام‌های کشاورزی مهمترین چالش استان کرمان است چرا […]

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاکنون خسارت سیل و سرمازدگی محصولات به کشاورزان پرداخت نشده و بانک‌ها برای وصول مطالبات خود به کشاورزان فشار آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ،محمدرضا پورابراهیمی در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان گفت: امهال وام‌های کشاورزی مهمترین چالش استان کرمان است چرا که بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان فقط خسارت به محصول پسته استان کرمان بوده است.وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی نیز از نگرانی‌های مردم و کشاورزان است و غرامتی که بیمه پرداخت می‌کند مبلغ آنچنانی نیست، بیان کرد: تاکنون یک ریال از خسارت محصولات کشاورزی در استان کرمان پرداخت نشده است و با این شرایط اصل فرهنگ بیمه در کشور از دست می‌رود و مردم دیگر رغبتی برای بیمه محصولات کشاورزی ندارند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بانک‌ها برای وصول مطالبات خود از کشاورزان فشار آوردند که اصلاً قابل قبول نیست، گفت: کشاورزی که خسارت دیده و محصولش از بین رفته چگونه پرداخت اقساط داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشاورزان در استان بحرانی و نگران کننده است، افزود: متوسط محصول پسته‌ای که در استان است کمتر از ۱۰ درصد سال‌های قبل است.