تدوین سند تحول احزاب در وزارت کشور با هم‌فکری احزاب مختلف رییس ستاد انتخابات کشور گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای، مقرر شد در قالب جلسات متعدد کارشناسی، با احزاب بر روی سندی با عنوان سند تحول احزاب در وزارت کشور کار کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا غلامرضا در حاشیه همایش منطقه‌ای […]

تدوین سند تحول احزاب در وزارت کشور با هم‌فکری احزاب مختلف

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای، مقرر شد در قالب جلسات متعدد کارشناسی، با احزاب بر روی سندی با عنوان سند تحول احزاب در وزارت کشور کار کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا غلامرضا در حاشیه همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نقش‌دهی به احزاب و جریان‌های سیاسی به به عنوان حلقه‌های میانی در جهت تبیین راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری و هدایت مردم و جامعه رای‌دهندگان از جمله سیاست‌های ستاد انتخابات در این دوره است.

رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: فارغ از این موضوع ما به دنبال ارتقای نقش و جایگاه احزاب در کشور تا هر اندازه ای که احزاب توانایی و ظرفیت داشته باشند، هستیم.

وی یادآور شد: هفته گذشته در جلسه‌ای، مقرر شد در قالب جلسات متعدد کارشناسی، با احزاب بر روی سندی با عنوان سند تحول احزاب در وزارت کشور کار کنیم.

غلامرضا خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت کشور نیز برای قانون نحوه فعالیت احزاب، آیین‌نامه ای را برای نقش آفرینی بیشتر احزاب تهیه کرده تا با استفاده از ظرفیت قانون بیش از گذشته احزاب بتوانند نقش‌آفرینی موثر داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: به‌دلیل وجود شرایط کرونایی در کشور، بسیاری از احزاب نتوانستند در دو سال گذشته مجامع خود را در مهلت‌های مقرر برگزار کنند و وزارت کشور آمادگی کمک و همکاری با احزاب را در این عرصه دارد و اگر طرح اصلاح قانون انتخابات تصویب شود، احزاب ملی و حتی اُستاتی تا شهریور ماه می‌بایست مجامع خود را برگزار کنند.