کوین مک‌کارتی که قرار است با تشکیل مجلس جدید نمایندگان به عنوان رئیس انتخاب شود، ضمن انتقاد از عملکرد وزیر امنیت داخلی در موضوع مدیریت مرز با مکزیک و تهدید به استیضاح، از وی، خواست از سمت خود کناره‌گیری کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کوین مک کارتی» رهبر […]

کوین مک‌کارتی که قرار است با تشکیل مجلس جدید نمایندگان به عنوان رئیس انتخاب شود، ضمن انتقاد از عملکرد وزیر امنیت داخلی در موضوع مدیریت مرز با مکزیک و تهدید به استیضاح، از وی، خواست از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کوین مک کارتی» رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی خواست تا به دلیل عملکرد مدیریت مرز جنوبی آمریکا با مکزیک از مقام خود کناره گیری کند و هشدار داد که اکثریت مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان تحقیقاتی را آغاز خواهند کرد که می تواند به استیضاح وزیر منجر شود.

مک کارتی که قرار است در زمان تشکیل کنگره جدید در ماه ژانویه به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شود، گفت که جمهوری خواهان از همه قدرت خود استفاده می کنند تا «جو بایدن» رئیس جمهوری را به دلیل امنیت مرزها پاسخگو کنند.

مک کارتی که این اظهارات را در یک سخنرانی در شهر “ال پاسو” ایالت تگزاس بر زبان می آورد، گفت: اگر وزیر استعفا ندهد، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تحقیقات برای شروع روند استیضاح را آغاز خواهند کرد.

مک کارتی که هنگام تهدید به استیضاح مایورکاس در کنار نمایندگان جمهوری خواه اهل تگزاس ایستاده بود، گفت که با روسای کمیته‌های تحقیقاتی مربوطه صحبت کرده و از «جیم جردن» در کمیته قضایی و «جیمز کومر» در کمیته نظارت حمایت لازم را کسب کرده است.

مک کارتی گفت که ما انتظار داریم مایورکاس تا زمان تشکیل کنگره جدید یعنی ۳ ژانویه (۱۳ دی) استعفا دهد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان که در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر اکثریت را بدست آورده اند، امنیت مرزها را از اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌ و مایورکاس را به دلیل مدیریت نادرست مرزهای جنوبی مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

«کات کاماک» نماینده فلوریدا نیز که به این گروه پیوسته است، گفت: الخاندرو مایورکاس باید استعفا دهد و اگر این کار را نکند، ما او را مجبور به کناره گیری می کنیم.