در پی تشدید درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه در لبنان، ارتش این کشور طرف‌های درگیر را به خویشتن‌داری و توقف درگیری‌ها فراخواند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سایت النشره، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: در پی درگیری‌های مسلحانه دوباره در داخل اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا، فرماندهی ارتش […]

در پی تشدید درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه در لبنان، ارتش این کشور طرف‌های درگیر را به خویشتن‌داری و توقف درگیری‌ها فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سایت النشره، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: در پی درگیری‌های مسلحانه دوباره در داخل اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا، فرماندهی ارتش در تلاش است تا اقدامات لازم را انجام دهد و ارتباطات لازم را برای توقف این درگیری‌ها که جان شهروندان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد، برقرار کند.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی ارتش لبنان از همه طرف‌های درگیر در اردوگاه می‌خواهد برای حفاظت از اهالی و مناطق اطراف آتش بس برقرار کنند.

ارتش لبنان در ادامه تاکید کرد: ارتش همچنین از همه شهروندان می‌خواهد در مناطق اطراف اردوگاه عین الحلوه احتیاط کنند و به مکان‌های درگیری نزدیک نشوند و به تدابیر یگان‌های نظامی مستقر در منطقه برای حفظ امنیت خود پایبند باشند.

منابع خبری امروز (شنبه) از آغاز دوباره درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان خبر دادند.

این درگیری ها بین گروه های داخل این اردوگاه روی داده است و دستکم سه نفر در این درگیری‌ها تاکنون زخمی شده اند و خیابان های اردوگاه هم اکنون خالی از مردم و خودروها است.

تاکنون چند بار گفت وگو و میانجیگری بین این گروه ها برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به درگیری ها انجام شده، اما پس از برقراری آرامشی شکننده، آنها بار دیگر با یکدیگر درگیر شده اند.

پنجشنبه شب نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان خبر داده بودند.

این اردوگاه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در روزهای نخست آن، هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نهم مرداد ماه گفته بود: ما نمی‌پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب‌های خارجی تبدیل شود.

وی افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می‌کند.