افتتاح ساختمان اداری میراث‌فرهنگی مریوان/بیش از ۵ هزار بافنده کلاش در مریوان فعالیت دارند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از افتتاح فاز اول ساختمان اداری میراث‌‎فرهنگی شهرستان مریوان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد در این‌باره گفت: فاز اول ساختمان اداری میراث‌فرهنگی مریوان در زمینی به […]

افتتاح ساختمان اداری میراث‌فرهنگی مریوان/بیش از ۵ هزار بافنده کلاش در مریوان فعالیت دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از افتتاح فاز اول ساختمان اداری میراث‌‎فرهنگی شهرستان مریوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد در این‌باره گفت: فاز اول ساختمان اداری میراث‌فرهنگی مریوان در زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: این ساختمان در دو فاز شامل نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، دبیرخانه شهر جهانی کلاش و بخش‎های اداری احداث می‌شود.

او افزود: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش در شهریورماه سال ١٣٩۶، اقدامی ارزشمند بود که توانست موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته شود.

مهرزاد با بیان اینکه بیش از ۵ هزار هنرمند کلاش‌باف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: امروزه این هنر صنعت با پیشینه تاریخی کهنی که دارد به یکی از نمادهای فرهنگی، هنری و قومیتی این شهرستان تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از هنرمندان و صنعتگران، رفع موانع و مشکلات موجود و تأمین مواد اولیه در این بخش اقدامات مثبتی انجام دهیم.