شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور بود که تمام عمر خود را صرف تولید علم و دانشی کرد که تا ابد بشریت و علم و اندیشه او بود.این شهید والا مقام هفتم آذر ماه ۱۳۹۹ به دست مزدوران شقاوت پیشه به شهادت رسید.خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به مناسبت اولین […]

شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور بود که تمام عمر خود را صرف تولید علم و دانشی کرد که تا ابد بشریت و علم و اندیشه او بود.
این شهید والا مقام هفتم آذر ماه ۱۳۹۹ به دست مزدوران شقاوت پیشه به شهادت رسید.
خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به مناسبت اولین سالگرد شهادت این شهید والا مقام به جهت کمترین ادای دین به خدماتی که این شهید عزیز به کشور و میهن و بشریت داشته است،سعی کرده چند خطی را بنگارد.
وقتی که از ترور و حذف عامدانه عنصرهای ارزشی که برای کشور و مردم خود اعتلا آفرین است صحبت می‌کنیم، به جریان چهل سال گذشته انقلاب و ۱۸ هزار شهید ترور نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که نهال انقلاب به درخت بزرگ و تنومند تبدیل شده است.
معمولاً دانشمندان و عالمان ما را دشمنان ما بیش از مردم می شناسند از آن جمله شهید فخری زاده بود که دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی ۲۰ سال پیش به وجود دانشمند ارزشمندی چون وی پی برده بود و سال‌ها به دنبال ترور این شخصیت والا مقام بود، در حالی که مردم ما تا روز شهادت او را نمی‌شناختند.
برای این که بتوانم در مورد این دانشمند و عالم بزرگ کشور قلمی بزنم به صحبتهای فرزند این دانشمند و این شهید والامقام مراجعه می کنم، آنجا که می گوید: بهترین وصیت پدرم این بود که هیچ وصیتی به ما، دوستان و همکارانش نداشت مگر امر به خدمت، شهید از اوایل انقلاب جز اولین نفراتی بود که جریان انقلاب را شروع کرد و به جریان انقلاب خدمت کرد.
وی افزود: پدرم در سن ۱۸ سالگی به تهران آمد و در جریان علمی وارد شد و خدمت کرد، باز در جریان دفاع مقدس خدمت نمود و سپس به جریان علمی بازگشت و آن را ادامه داد.
حامد فخری زاده ادامه داد:مهم نیست در کجا هستی چه سمتی داری و چه می‌کنید، حتی اگر یک کارگر ساده هم باشید باید به فکر خدمت صادقانه به خلق باشید.
وی گفت: این موضوع برای پدرم بسیار مهم بود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید نگاه بسیار عمیق توحیدی به جریان زندگی بود، همواره به تمامی موضوعات یک نگاه توحیدی داشت، می‌گفت با نیت قربت‌الی‌الله بنشیند، با این نیت آب بخورید و اگر برای خدا کار کنید دیگر کمبود امکانات و تحمل ناملایمات برایتان سخت نیست به شرطی که برای خدا کار کنید.
فخری‌زاده تصریح کرد: من سال‌های زیادی با افکار و اندیشه‌های شهید درگیر هستم، اگر بخواهم موفقیت و جریان زندگی ایشان را تفسیر کنم، آن را به دو بخش اخلاقی و معرفتی تقسیم می‌کنم.
وی ادامه داد: پدرم در بخش اخلاقی بسیار به دعای مادر، خدمت به خانواده و تواضع اعتقاد داشت، توصیه می‌کرد اگر به خانواده خدمت کنید همیشه در زندگی موفق می‌شوید.