برخی از مشکلات ۲۷ هزار خانوار عشایر کوچنده استان فارس در جلسه شورای عشایر این استان بررسی شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کریمی مدیرکل اداره امور عشایر استان فارس با بیان اینکه کمبود سوخت ۴۶ تانکر آبرسان عشایری اصلی‌ترین مشکل ۲۷ هزار خانوار عشایر کوچنده […]

برخی از مشکلات ۲۷ هزار خانوار عشایر کوچنده استان فارس در جلسه شورای عشایر این استان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کریمی مدیرکل اداره امور عشایر استان فارس با بیان اینکه کمبود سوخت ۴۶ تانکر آبرسان عشایری اصلی‌ترین مشکل ۲۷ هزار خانوار عشایر کوچنده استان است گفت: این عشایر درتامین نهاده‌های دامی هم با مشکلاتی روبروهستند.
مجوز ساخت ایل راه غرب شیراز به طول ۲ و نیم کیلومتر یکی دیگر از درخواست‌های مدیرکل امورعشایر فارس برای کم شدن مشکلات عشایر کوچنده بود.
در ادامه جلسه استاندار فارس، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان را مکلف کرد تا براساس مسافت‌ها، از طریق صدور باربرگ‌ها میزان سوخت تانکر‌های آبرسان عشایر کوچنده را افزایش دهد.
همچنین مقرر شد از سهم بنیاد برکت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای تأمین نهاده‌های دامی عشایر کوچنده تخصیص یابد تا مشکل تامین نهاده‌های دامی آن‌ها هم رفع تا به تولید و اقتصاد استان کمک شود.
در ادامه جلسه استاندار فارس شهرداری و فرمانداری شیراز را هم مکلف کرد تا ساخت مسیر ۲ و نیم کیلومتری ایل راه غرب شیراز را برای عبور و‌گذر بهتر و آسان‌تر عشایر شروع کنند.
به گفته کریمی مدیرکل اداره امور عشایر فارس ۲۷ هزار خانوار عشایر کوچنده فارس از ۴ قوم بزرگ تشکیل شدند که ۵۰ درصد جمعیت عشایری استان را ایل بزرگ قشقایی، ۲۵ درصد ایلات خمسه ۱۵ درصد ایلات لر ممسنی و بویر احمد و ۱۰ درصد هم از ایلات مستقل کهمره و چهار راهی تشکیل می‌دهند و آن‌ها با تولیدات دامی، ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز انسانی را در استان تأمین می‌کنند.