به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، متن این درخواست، به شرح ذیل است:” بسمه تعالی”استاندار محترم جناب آقای دکتر زراعی کوشا:همچنان که مستحضر هستید یکی از مسائل مهم روز، مطالبه گری از مدیران و مسئولان است و این مسئله با تغییر دولت‌ها و امیدواری مردم بیشتر نمایان می‌شود، مردمی که با احساس […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، متن این درخواست، به شرح ذیل است:
” بسمه تعالی”
استاندار محترم جناب آقای دکتر زراعی کوشا:
همچنان که مستحضر هستید یکی از مسائل مهم روز، مطالبه گری از مدیران و مسئولان است و این مسئله با تغییر دولت‌ها و امیدواری مردم بیشتر نمایان می‌شود، مردمی که با احساس وظیفه و تجدید میثاق دوبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، علیرغم تبلیغات و توطئه‌های دشمنان، با امید به گشایش و حل بسیاری از مشکلات خود را به پای صندوق‌های رای رسانده‌اند.
امروز که خوشبختانه دولت اسلامی، انقلابی و جهادگر مشغول خدمت به مردم عزیز ایران است مسلما مسئله مطالبه گری و خواست‌های عموم به عنوان واقعیت باید در نظر گرفته شود.
استحضار دارید که متاسفانه در طول ٨ سال گذشته، نابرابری‌های فروانی علی‌الخصوص در استان کردستان روا داشته شده است و جریان نزدیک به دولت فضای نابرابر و نامناسبی را در سطوح مدیریتی کلان و خورد فراهم آورده بود و این موضوع کاملا مشهود و ملموس بود.
اما خوشبختانه با بینش مردم آگاه و انقلابی و درنتیجه آن، تغییر دولت، امیدها زنده شد و نتایج آن به کمک خداوند متعال و همت دولتمردان، برای مردم ایران اسلامی پربرکت بوده و خواهد بود و نوید روزهای سرنوشت سازی را می‌دهد.
در این دولت انقلابی نگاه دولت به جامعه، نگاهی انسانی، اسلامی و شرافتمندانه است و یقینا با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، روز به روز گام‌های اساسی و بنیادینی جهت رضای خدا و خلق خدا برداشته خواهد شد بی شک نگرش و بینش دولت انقلابی، به همه آحاد جامعه از هر قوم و هر جای ایران که باشند برابر خواهد بود و به طبع این نگاه در استان کردستان باید تبدیل به یک مطالبه و واقعیت بدل گردد چرا که رمز موفقیت و سربلندی کشور ما به این نگاه انقلابی و اسلامی بستگی دارد.
شما از نزدیک شاهد مشکلات و مسائل زیادی اعم از تورم و بیکاری جوانان و عدم کارایی مدیریتی که محصول و دستاورد دولت گذشته بوده، هستید، امید است که نگاه و اقدامات دولت انقلابی و در راس آن نماینده عالی دولت در استان کردستان، در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای رفع مشکلات استان کردستان تحقق پیدا کرده و تبدیل به واقعیت گردد.
لازم است به عرض برسانیم که در راستای درخواست‌های مردمی، مشاهده وضع موجود و به طبع آن مطالبه‌گری حزب همت، یکی از نمونه‌های عدم کارایی مدیریتی و ناهمگونی‌های موجود در استان کردستان در مورد شهر اورامان است حضرتعالی واقف هستید که این شهر در تابستان سال جاری ثبت جهانی شد و این امر موجبات خوشحالی و شادی همراه با امید را برای مردمان این سرزمین فراهم آورد اما متاسفانه مدیران و مسولان حاضر در راس امور این منطقه به دلیل عدم کارایی و نداشتن تخصص کافی و عدم توانایی در فراهم کردن شرایط لازم، نتوانستند از این فرصت طلایی استفاده کنند و بالعکس شاهد افزایش مشکلات، نارضایتی مردم و وضعیت نابسامان منطقه اورامان هستیم.
نمونه روشن آن در این چند روز به وضوح مشهود شد، با نزول رحمت الهی و بارش برف، متاسفانه مردم این منطقه علی الخصوص شهر اورامان با مشکلات و گرفتاری‌های مدیریتی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند مشکلاتی ابتدایی نظیر قطع راه ارتباطی به مدت چندین روز متوالی و عدم آنتن دهی شبکه‌های ارتباطی و عدم حضور مسولان شهر و شهرستان در میان مردم(که بیشتر آنها، منصوبان و نورچشمی‌های دولت سابق هستند).
این مشکلات و بعلاوه مشکلات دیگر آن هم در این شرایط همه‌گیری ویروس منحوس کرونا( که فراهم شدن شرایط لازم جهت تحصیل و انجام امورات اداری و آموزشی بصورت مجازی ضروری است) ، نشان از عدم کارایی به معنای واقعی بود و نیاز مبرم به بازبینی و موشکافی در انتصابات در این شهرستان را بیشتر کرده است و اگر بشود در یک کلام اوضاع شهر اورامان را وصف کرد باید گفت این شهر از عدم تخصص و تعهد به ناله افتاده است. خلاصه کلام، مشکلات شهر تا جایی پیش رفت که صدای امام جماعت موقر و خویشتن‌دار اورامان را نیز درآورد.
چنین به نظر می‌رسد که مسئولان و مدیران شهر و شهرستان، به دلیل احساس تغییرات مدیریتی در آینده نزدیک و همان نگاه جناحی، انگیزه و رغبت برای خدمت کردن به مردم را از دست داده‌اند و جای تعجب نیست که مشکلات به قوت خود باقی مانده است.
استاندار محترم؛
حزب همت بر خود لازم می داند و وظیفه دارد که از مطالبات به حق مردم انقلابی و همیشه در صحنه اورامان دفاع کرده و از مدیران و مسئولان استانی این مطالبات را درخواست مجدد و پیگیری نماید و خواستار توجه ویژه دولت انقلابی، استاندار جهادگر و محجوب به منطقه اورامان و تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود (که قسمتی از آن تغییرات مدیریتی و برکناری بانیان وضع موجود و بخشی دیگر، هوشیار کردن مسئولان نظارتی و اجرایی مانند شورا، شهردار و دهیاران منطقه است ) می‌باشد.

اجرکم عندالله و من الله توفیق

فرزاد مرادی: رییس، حزب همت استان کردستان

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان