استاندار کردستان در بازدید از کارخانه بستنی عسل، با اذعان به اهمیت اشتغالزایی، تولید و صادات حاصل از فعالیت این کارخانه، گفت:مصمم هستیم این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه بعد از بازدید از این کارخانه راکد اظهار داشت: در تعطیلی و رکود […]

استاندار کردستان در بازدید از کارخانه بستنی عسل، با اذعان به اهمیت اشتغالزایی، تولید و صادات حاصل از فعالیت این کارخانه، گفت:مصمم هستیم این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه بعد از بازدید از این کارخانه راکد اظهار داشت: در تعطیلی و رکود بیش از ۵۰۰ میلیارد سرمایه در این زنجیره تولیدی، هم مالک مقصر است و هم قوانین دست و پاگیر.

وی در پاسخ به پیشنهاد موکول کردن حل این مشکل به سفر رییس جمهور به استان، گفت: باید این موضوع را با اتکا به اختیارات استان تعیین تکلیف کنیم، موضوعات دیگری برای مطرح کردن در سفر مد نظر است.

کارخانه بستنی عسل و گاوداری هزار رأسی برکت که مجموعاً زنجیره بارین را تشکیل می‌دهد در حال حاضر برای بازگشت به چرخه تولید و اشتغال مجدد ۱۷۵ کارگر بیکار شده این کارخانه، نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات است که به دلیل معوقات تسهیلات قبلی، بانک‌های عامل توان و تمایلی به پرداخت این سرمایه در گردش ندارند.

با تاکید استاندار بر اهمیت فعالیت این زنجیره تولید در شرایط اقتصادی فعلی، مصوب شد بانک سپه، گاوداری برکت را فک رهن، و پس از اعلام نتیجه کارشناسی جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان طرح توسعه گاوداری پرداخت نماید.

شایان ذکر است، زنجیره تولیدی بارین که در زمینه تولید شیر، بستنی و گوشت فعال بوده ۳۴ مصوبه از جلسات ملی و استانی گرفته که به ادعای سرمایه‌گذار و مالک، بسیاری از این مصوبات که برای بقای این زنجیره حیاتی بود، هنوز اجرایی نشده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان