وزیر فرهنگ در رونمایی از تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: امضای این تفاهم‌نامه گامی موثر در جهت توسعه صنایع خلاق فرهنگی به شمار می رود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ […]

وزیر فرهنگ در رونمایی از تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: امضای این تفاهم‌نامه گامی موثر در جهت توسعه صنایع خلاق فرهنگی به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ظهر امروز، سه شنبه در مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که با حضور سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: حضور موثر در حوزه صنایع خلاق فرهنگی یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی محسوب می‌شود و بر همین اساس معاونت های مختلف وزارتخانه به پرداختن مقوله اقتصاد فرهنگ توجه ویژه ای دارند تا فضای توسعه صنایع خلاق فرهنگی فراهم شود.

اسماعیلی در ادامه به تدوین سند ویژه حوزه صنایع خلاق فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم از تمامی ظرفیت های خود به بهترین شیوه استفاده کنیم تا توسعه صنایع فرهنگی از تهدید به فرصت بدل شود، این اتفاق با بهره‌مندی بهینه از فنآوری های نوین کاملا دست یافتنی است و به همین خاطر تدوین سند ویژه حوزه صنایع خلاق فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ آغاز شده است.

وی همچنین به نقش مهم رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توسعه صنایع فرهنگی خلاق کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در گردهمایی رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف که به‌زودی برگزار خواهد شد، سه محور اصلی در این گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که «توسعه صادرات محصولات فرهنگی» یکی از مهمترین این محورها به شمار می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت فرهنگ در دولت مردمی به ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت رایزن های فرهنگی اهمیت ویژه ای قائل است و در همین راستا در ۱۵ کشور آمریکای لاتین و اروپا رایزنی های فرهنگی را پس از مدتها فعال خواهیم کرد که اغلب این رایزنان از اساتید خبره حوزه های فرهنگی و هنری دانشگاه ها هستند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود امضای تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و معاونت علمی ریاست جمهوری را گامی موثر در جهت توسعه صنایع خلاق فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: بدون شک این تفاهم‌نامه مبنای مناسبی برای توسعه صنایع خلاق فرهنگی در کشور به شمار می رود و ما در وزارت فرهنگ با تشکیل ستادی ویژه و با استفاده از ظرفیت های سازمان های تابعه نهایت تلاش خود را می کنیم که به توسعه صنایع خلاق فرهنگی کمک کنیم.

وی به استفاده از ظرفیت شبکه‌های مردمی برای توسعه صنایع خلاق تاکید کرد و گفت: ۳۵ هزار مسجد فعال در کنار ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد تنها بخشی از ظرفیت های شبکه های مردمی است که به‌خوبی می تواند ایده های توسعه صنایع خلاق فرهنگی را عملیاتی کند.

وزیر فرهنگ در پایان درباره اهمیت توسعه خانه های خلاق در سراسر کشور گفت: احداث خانه های خلاق و نوآوری در نقاط مختلف کشور اتفاق مثبتی در توسعه فرهنگی استان ها به حساب می آید.

در این خصوص نیز معاونت امور استان های وزارت فرهنگ می تواند با همراهی جوانان پویا و انقلابی شهرهای مختلف به راه اندازی و توسعه خانه های خلاق و نوآوری در استان های مختلف کمک کند.

گفتنی است، جلسه رونمایی از تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت علمی ریاست جمهوری با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و سورنا ستاری، معاون علمی رییس جمهور و معاونین و مدیران وزارت فرهنگ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.