افرادی که به صورت شخصی فرآیند ذبح دام را انجام می‌دهند در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در آستانه عید سعید قربان ۴۶ دامپزشک، ۷۱ بازرس بهداشتی و ۳۸ […]

افرادی که به صورت شخصی فرآیند ذبح دام را انجام می‌دهند در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در آستانه عید سعید قربان ۴۶ دامپزشک، ۷۱ بازرس بهداشتی و ۳۸ ناظر شرعی در قالب ۴۶ گروه ثابت و ۳۹ گروه سیار، در سطح استان آماده نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی نذورات هستند.
دکتر علیرضا ادیبان با تاکید بر اینکه افراد برای ذبح، سلاخی و خرد کردن گوشت حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند، افزود: تا ۲۴ ساعت پس از ذبح، لاشه‌ها باید در دمای صفر تا ۴ درجه نگهداری و سپس قطعه بندی شوند تا عوامل بیماری زا از بین برود و مردم هم باید از مصرف آلایش‌های دامی مانند جگر و … بصورت خام هم جدا خودداری کنند.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۵۱۲ برای پاسخگویی به سوالات، نظرات و انتقادات مردم در روز عید قربان به صورت ۲۴ ساعته فعال است، گفت: دامپزشکی استان به همه کشتارگاه‌ها ابلاغ کرده که در این روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ فعال باشند تا مردم بتوانند نذورات خود را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه، اداره کل دامپزشکی استان با همکاری شهرداری ها، کمیته امداد و بهزیستی، محل‌هایی را در سطح استان پیش بینی کرده که محیطی کاملا بهداشتی برای ذبح است.
ادیبان گفت: افرادی که به صورت شخصی فرآیند ذبح دام را انجام می‌دهند با خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو رو به رو می‌شوند.
وی خونریزی، تب و علائم گوارشی را از نشانه‌های این بیماری دانست وافزود: در روز‌های گذشته ۳ مورد انسانی ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان فریدونشهر شناسایی شده که هیچ تلفاتی نداشته است.