آیا انگیزه کار فرهنگی با کمترین حقوق نسبت به دستگاهای دولتی امکان پذیر است؟/ بی توجهی به حوزه اقتصادی کارکنان فرهنگ وارشاد آسیبهای زیادی در پی دارد

آیا انگیزه کار فرهنگی با کمترین حقوق نسبت به دستگاهای دولتی امکان پذیر است؟/ بی توجهی به حوزه اقتصادی کارکنان فرهنگ وارشاد آسیبهای زیادی در پی دارد

مدیر مسئوی پایگاه خبری شهید یاران باتوجه به افزایش حقوق در جواب وزیر ارشاد گفت: حقوق کارکنان با توجه به افزایش۵۰ درصد، هنوز زیر ده میلیون تومان یا در نهایت پانزده میلیون تومان است. آیا به نظر شما انگیزه کار فرهنگی با چنین رقمی امکان پذیر است؟!

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ابراهیم باصری در حاشیه سفر وزیر فرهنگ به استان اصفهان دربرنامه روز پنجشبه در سالن تالار هنر اصفهان برگزار شد، مطالبات کارکنان این وزارتخانه را مطرح کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جواب سوال ایشان با اشاره به اینکه حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه نسبت به دستگاهای دولتی کمترین اشل حقوقی است، اظهار کرد: حقوق کارکنان این وزارتخانه ۵۰درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

باصری باتوجه به افزایش حقوق در جواب وزیر ارشاد گفت: حقوق کارکنان با توجه به افزایش۵۰ درصد، هنوز زیر ده میلیون تومان یا در نهایت پانزده میلیون تومان است که به نظر شما انگیزه کار فرهنگی آیا با چنین رقمی امکان پذیر است؟!

اسماعیلی در جواب به این نکته اشاره داشتند که الحمدالله با توجه به اینکه حقوق و مزایا میتواند تأثیر گذار باشد، اما روحیه کارکنان در انجام و عملکرد فعالیتهای فرهنگی موثر بوده است.

وزیر فرهنگ در جواب پیگیریهای مدیر مسئول پایگاه خبری شهید یاران قول مساعد دادند که باید در اضافه کار و مزایای دیگر جبران این کاستی ها صورت پذیرد واز جناب آقای اسلامی معاونت منابع انسانی خواستار پیگیری این مهم شدند.

باصری از اسلامی سوالاتی مبنی بر افزایش حقوق و مزایای کارکنان اداره فرهنگ وارشاد را مطرح کردند، اما ایشان این موضوع را از اختیارات این وزارتخانه خارج دانسته و تصمیم هیئت دولت را در این زمینه طلب کردند.

ابراهیم باصری در همین راستا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به مطالبات بحق کارکنان این وزارتخانه گفت: ما بجد خواستار رسیدگی این موضوع وطرح موضوع در هئیت دولت هستیم چرا که به گفته معاونت توسعه باید این تصمیم با نگاه ویژه ریاست محترم جمهور صورت پذیرد.

مدیر مسئول پایگاه خبری شهید یاران افزود: حال انتظار ما از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی این است که در راستای انگیزه کارکنان این وزارتخانه که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، تصمیماتی اتخاذ نمایند که رشد و توسعه فرهنگی کشور روز به روز بهتر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات ودغدغه مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ باید قبول کنیم با چنین شرایطی که پرسنل خدوم و زحمتکش این وزارتخانه دارند هر چقدر هم روحیه انقلابی وجهادی وجود داشته باشد ولی جوابگوی نیازهای خانواده خود نیستند واین میتواند در کوتاه مدت آسیبهایی به سیاستها فرهنگی کشور وارد کند
پایگاه خبری شهیدیاران از توجه ودغدهای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرده و امید است در راستای این موضوع مهم و مطالبات کارکنان این وزارتخانه اقدامات موثری صورت پذیرد