دریافت زمین با اقساط بلند مدت و تخفیف ویژه به شرکت‌های دانش بنیان استان فارس از موضوع‌هایی بود که در جلسه امروز کارآفرینان این استان با استاندار اعلام شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارساستاندار فارس امروز در نشست با برخی از کارآفرینان استان اظهار داشت: باتوجه به […]

دریافت زمین با اقساط بلند مدت و تخفیف ویژه به شرکت‌های دانش بنیان استان فارس از موضوع‌هایی بود که در جلسه امروز کارآفرینان این استان با استاندار اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس
استاندار فارس امروز در نشست با برخی از کارآفرینان استان اظهار داشت: باتوجه به ارائه فعالیت تعدادی از این کارآفرینان، قول‌هایی داده شد و امید است با پیگیری مدیران استان بتوان مشکلات کارآفرینان به ویژه کارآفرینان حوزه دانش بنیان را برطرف کرد.

محمدهادی ایمانیه گفت:  اگر تولیدات کارآفرینان نسبت به سایر استان‌ها از نظر کیفیت و قیمت مناسب باشد، برای سیستم‌های دولتی یک کار تکلیفی صورت می‌گیرد که خرید آن‌ها از استان فارس انجام شود. 

استاندار فارس با بیان اینکه درصد اعتباراتی از تبصره ۱۸ و ۱۶ به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: اخیرا بخشنامه‌هایی را دریافت کرده ایم که به این شرکت‌ها زمین با اقساط بلند مدت و تخفیفات ویژه ارائه شود.

ایمانیه اضافه کرد: برخی از مقررات پیچیده و بروکراتیک مربوط به سایر مؤسساتی که در حال فعالیت در واحد‌های تولیدی هستند برای شرکت‌های دانش بنیان حذف شده است. 

راه‌یابی ۲ نفر از کارآفرینان استان به رقابت‌های ملی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه این نشست همچنین بیان کرد: هر ساله جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر در سراسر کشور به صورت ملی برگزار می‌شود و براساس آخرین فراخوان اعلام شده در استان فارس تعداد ۸۰۰ نفر از کارآفرینان متقاضی ثبت نام در این جشنواره بودند که در حال حاضر شش نفر به عنوان کارآفرین منتخب انتخاب شدند که براساس داوری صورت گرفته دو نفر از این کارآفرینان به رقابت‌های سطح ملی راه یافتند. 

وحید خداپرست با اشاره به اینکه شاخص‌های متفاوتی برای ارزیابی و انتخاب کارآفرینان برتر وجود دارد، گفت: سه شاخص مهم این ارزیابی و انتخاب، رشد و میزان اشتغال ایجاد شده، رشد اقتصادی متأثر از فعالیت کارآفرینی و ارزش افزوده‌ای که در ارائه خدمت و یا تولید کالا صورت گرفته از مهم‌ترین شاخص ها است.

 گفتنی است در پایان این مراسم 6 برگزیده چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان فارس معرفی شدند که ۲ نفر از این کارآفرینان به مرحله ملی راه یافتند.