وزیر ارشاد باتاکید براینکه همه اقوام ایرانی قرن‌هاست زیرچتر ایران زیسته‌اند،گفت: ایران بزرگ، محصول همگرایی وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است وملت ایران امروز میراث‌دار این فرهنگ غنی هستند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل ازخبرکزازی مهر ،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه بیست و سوم مهرماه در حاشیه بازدید از جشنواره […]

وزیر ارشاد باتاکید براینکه همه اقوام ایرانی قرن‌هاست زیرچتر ایران زیسته‌اند،گفت: ایران بزرگ، محصول همگرایی وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است وملت ایران امروز میراث‌دار این فرهنگ غنی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل ازخبرکزازی مهر ،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه بیست و سوم مهرماه در حاشیه بازدید از جشنواره اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت گفت: برپایی این گونه فضاها همواره مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و این که مردم بتوانند با خرده فرهنگ‌های اقوام آشنا شوند، ظرفیت فوق العاده ای برای اعتلای فرهنگ جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: جشنواره وحدت اقوام ایرانی فرصت خوبی برای هنرمندان و فعالان مناطق مختلف کشور فراهم کرده که از این نظر به کارآفرینی و اقتصاد هنر هم کمک می‌کند. با توجه به این که سرمایه گذاری در عرصه‌های هنری نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار کم هزینه تر است، شورای عالی اشتغال از محل تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۱ منابع خوبی برای کارآفرینی هنری به مناطق مختلف کشور اختصاص داده و قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگ و هنر هم آموزش‌های هنری در سراسر کشور را در دستور کار دارد.