رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: امسال ۹۰ درصد از سطح انتظار، طرح مراقبت زنان بین ۳۰ تا ۶۰ سال این شهرستان در مراکز بهداشتی شهری و روستایی انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مسعود دهقانی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت بانوان در گفت‌وگو با خبرنگاران، شمار زنان این شهرستان را ۲۰۷ […]

رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: امسال ۹۰ درصد از سطح انتظار، طرح مراقبت زنان بین ۳۰ تا ۶۰ سال این شهرستان در مراکز بهداشتی شهری و روستایی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مسعود دهقانی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت بانوان در گفت‌وگو با خبرنگاران، شمار زنان این شهرستان را ۲۰۷ هزار و ۱۳۷ نفر اعلام و اضافه کرد: افزون بر ۹۰ هزار نفر از این زنان در سن میانسالی ۳۰ تا ۶۰ زندگی می‌کنند.

وی زنان را پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه دانست و تصریح کرد: سلامت بانوان متضمن سلامت نسل‌های آینده است و باید نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.

دهقانی با اشاره به اینکه زنان به صورت سنتی افرادی حمایت‌گر و مسوولیت خانه‌داری را برعهده دارند و در نتیجه زمان کمتری برای استراحت و آسایش خود اختصاص می‌دهند، گفت: بی‌شک، زنان محور اصلی خانواده در جامعه هستند و نقش مادری یکی از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌های زنان است.

به گفته وی، زنان باید کاملا آگاهانه از سلامت خودشان مراقبت کرده و لازم است متولیان و مسوولان حوزه‌های مختلف مرتبط با زنان شرایط و امکانات تامین سلامت آنان را ایجاد کنند.

رییس مرکز بهداشت کاشان با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت‌های بدنی در منزل از دیگر نکات مهم و ضروری برای زنان است، بیان کرد: اکنون برنامه‌های روزانه انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای مجازی به صورت رایگان در دسترس و بسیاری از کلاس‌های ورزشی هم از روش آنلاین قابل استفاده است.

۲۴ تا ۳۰ مهر هفته سلامت بانوان نام‌گذاری شده است.