رییس امور روحانیت و وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه یکی از دلایل فروپاشی آمریکا به تحلیل پژوهشگران خارجی جمهوری اسلامی است، گفت: اینکه آمریکا و استکبار جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران هستند نشان دهنده حرکت انقلاب در مسیر درست است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین […]

رییس امور روحانیت و وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه یکی از دلایل فروپاشی آمریکا به تحلیل پژوهشگران خارجی جمهوری اسلامی است، گفت: اینکه آمریکا و استکبار جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران هستند نشان دهنده حرکت انقلاب در مسیر درست است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات و رییس امور روحانیت، پیش از ظهر امروز در هفدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز، در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس، با اشاره به ابعاد شخصیت پیامبر اکرم (ص) و ضمن تبریک ایام، گفت: مواسات برادران دینی، حفظ حقوق مردم و همواره یاد خدا بودن سه مولفه ای بود که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله نگران بود اُمت ایشان آن را به دست فراموشی بسپارند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هر سه مولفه میان رزمندگان رعایت می‌شد و نتیجه آن ریخته شدن خون هزاران شهید و جانباز شدن رزمندگان بوده است، یادآور شد: باید بررسی کنیم چرا هشت سال جنگ و دفاع از وطن و میهن اسلامی ما عنوان مقدس گرفت؟ همه جای دنیا جنگ می‌شود و عده ای دفاع می‌کنند اما باید بدانیم عنوان «مقدس» برای هشت سال جنگ در مرزهای ایران از کجا آمده است؟

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه عواملی باعث ایجاد این عنوان شده‌اند، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع مقدس برای ما یک گنجینه بوده است.

وی با بیان اینکه ما هزاران شهید در محورهای دفاع مقدس، مقاومت، امنیت، دفاع از حرم و… داده ایم، اضافه کرد: این‌ها به تعبیر پیامبر اکرم (ص) همه در مسیر جهاد اصغر بوده است، جهاد اصلی و جهاد اکبر مبارزه با نفس است. خیلی‌ها در این جهاد شکست خوردند و نتوانستند بر نفس خود غلبه کنند.

مصلحی در ادامه به رزمندگان و مبارزه ایشان با نفس اشاره کرد و افزود: در کلاس‌های درس برای دانشجویان و دانش‌آموزان قداست دوران دفاع مقدس را بازگو و تبیین کنید. نسل جوان باید بدانند جهاد اکبر در هشت سال دفاع مقدس زنده شد.

وی افزود: با گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلاوی همواره با استکبار درگیر بوده ایم، سازمان جاسوسی انگلیس، موساد و سی آی اِن لحظه ای برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی غافل نبودند.

وزیر اسبق اطلاعات بیان کرد: دشمن در این مسیر از صرف هزینه بسیار تا استفاده از اتاق فکرهای گسترده غافل نشده است و تمام توان و تلاش خودرا بکار گرفته است.

مصلحی با اشاره به اینکه قرآن به تاریخ اسلام اشاره دارد، یادآور شد: باید از این آیات و روایات درس بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه غرب در ظاهر پیشرفته است، اظهار کرد: تصور می‌کنیم دنیای غرب دنیای پیشرفته است، اما این‌ها پیشرفته نیستند، بلکه شاهد تکرار علم در این کشورها هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فروپاشی آمریکا، اظهار کرد: نویسندگان و دانشمندان انگلیس و آمریکا در این خصوص هزاران مقاله نوشته‌اند. در این مقالات یکی از مهمترین دلایل فروپاشی را انقلاب اسلامی می‌خوانند.

وی با بیان اینکه دشمن علیه اسلام و‌ جمهوری اسلامی در حال تولید محتوا و فیلم است، اظهار کرد: متاسفانه با صرف هزینه بسیار زیاد در هالیود و تاثیرگذاری در جامعه هنر، امروز کارگردانان و تهیه کنندگان ما برای دیده شدن فیلم‌های خود در جهان باید شعار خود را شعار هالیوود قرار بدهند!

رییس امور روحانیت در پایان تصریح کرد: اگر علیه انقلاب اقدامی نشود باید بر حقانیت آن شک کنیم، اگر آمریکا دشمن ما نباشد یعنی راه را اشتباه رفته‌ایم، تمام این‌ها نشانه این است که راه و مسیر را درست پیش گرفته ایم.